کودکان چاق به نوع شدید کرونا مبتلا می‌شوند

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد اگر کودک چاقی به ویروس کووید-۱۹ آلوده شود، نوع شدید ابتلای بیماری را تجربه خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویروس کووید -۱۹ تا کنون ۶ میلیون و ۹۰۲ هزار و ۳۴۹ نفر را در سراسر دنیا مبتلا کرده است که از این تعداد ۳۹۹ هزار و ۳۸۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند. محققان در حال بررسی عواملی هستند که خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد. با در نظر گرفتن این موضوع که برخی کودکان به نوع خفیف بیماری کرونا مبتلا می‌شوند و برخی دیگر نوع شدید آن را تجربه می‌کنند، مطالعه جدیدی انجام شده است.

گروهی از پژوهشگران دانشگاه کلمیبا، ارتباط بین چاقی کودکان و افزایش احتمال ابتلا به نوع شدید بیماری کرونا را بررسی کردند. شرکت‌کنندگان در این مطالعه ۵۰ کودک و نوجوان مبتلا به کووید -۱۹ بودند که به دلیل شرایط وخیم خود در بیمارستان نیویورک بستری بودند. علائم این افراد شامل سرفه، تنگی نفس و تب بود و نیمی از آن‌ها نیز علائم گوارشی داشتند.

۱۱ نفر از کودکان شرکت کننده در مطالعه حدود ۲۲ درصد افزایش وزن داشتند. علاوه بر این ۶ نفر از آن‌ها که به دستگاه تنفس مصنوعی نیاز پیدا کردند چاق بودند. محققان دریافتند یکی از عوامل پرخطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ چاقی است و هر چه میزان چاقی در کودکان بیشتر باشد آن‌ها بیماری سخت‌تر و شدیدتری را تجربه می‌کنند. بر اساس گزارش‌های اعلام شده از بیماران بستری شده، به نظر می‌رسد چاقی در بزرگسالان نیز یک فاکتور پرخطر کووید -۱۹ باشد.

کد خبر 427355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.