گنجینه غیرقابل جایگزین محیط زیست اصفهان نیازمند مراقبت است

محیط‌زیست استان اصفهان به عنوان یک گنجینه و سرمایه غیرقابل جایگزین نیازمند مراقبت، حمایت و توجه عمومی است چرا که به دلیل برخی سهل‌انگاری‌ها تنوع‌زیستی، هوای سالم و منابع آب آشامیدنی در آن به مخاطره افتاده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایرج حشمتی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان به مناسبت روز جهانی محیط زیست یادداشتی را در اختیار خبرگزاری ایمنا قرار داده که متن آن در ادامه می‌خوانید.

"تاکید بر رعایت حرمت طبیعت به عنوان بستر حیات در آموزه‌های دینی نشانگر باور عمیق دین مبین اسلام به پاسداشت این نعمت الهی است.

محیط زیست امانتی از سوی پروردگار است که به انسان واگذار شده و به همین علت برای طبیعت حقوقی در نظر گرفته و انسان را مکلف به ادای آن حقوق می‌کند.

روز جهانی محیط زیست یکی از ایامی است که انسان قصد دارد به خود یادآوری کند که بدون آب، خاک و هوای سالم امکان توسعه پایدار و زیست توأم با سلامت مقدور نخواهد بود.

امسال روز جهانی محیط‌زیست با شعار «تنوع زیستی؛ فراخوان اقدام به مقابله با انقراض فزاینده گونه‌ها و تخریب طبیعت» نامگذاری شده است.

محیط زیست استان اصفهان به عنوان یک گنجینه و سرمایه غیرقابل جایگزین نیازمند مراقبت، حمایت و توجه عمومی است چرا که به دلیل برخی سهل‌انگاری‌ها تنوع‌زیستی، هوای سالم و منابع آب آشامیدنی در آن به مخاطره افتاده است.

وظیفه ما نگهبانی از این میراث ارزشمند، ارتقای کمیت و کیفیت آن و انتقال آن به نسل‌های آینده است که چنین امری بدون همدلی، سختکوشی و تلاش بی‌وقفه میسر نخواهد شد.

اینجانب فرا رسیدن ۱۶ خردادماه روز جهانی محیط زیست و آغاز هفته محیط‌زیست را به همه تلاشگران، دوست داران و حامیان محیط زیست سراسر کشور به ویژه مدیران، کارشناسان و محیط‌بانان شریف استان اصفهان تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم با اتحاد و همدلی به سوی داشتن استانی سبز که زیستن در آن اسباب سلامتی شهروندان باشد، گام برداریم. "

کد خبر 427300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.