هزینه‌های چند برابری تعمیر و نگهداری ناوگان اتوبوسرانی و قطار شهری

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی و تورم موجود، هزینه های تامین، تعمیر و نگهداری ناوگان اتوبوسرانی افزایش چند برابری داشته است و دولت نیز برای جبران بخشی از این هزینه ها کمکی به شهرداری ها نمی کند.

به گزارش ایمنا، خلیل الله کاظمی با بیان این خبر اظهار کرد: اکنون با توجه به افزایش تورم قیمت تمام شده برای هر سفر در ناوگان اتوبوسرانی و قطار شهری بیش از سه برابر بهای دریافت شده از شهروندان است که به صورت یارانه از سوی شهرداری مشهد پرداخت می‌شود.

وی افزود: طبق قانون باید یک سوم قیمت تمام شده بهای خدمات اتوبوس و قطار شهری را دولت، یک سوم را شهروند و یک سوم دیگر را شهرداری بپردازد، اما چند سالی است که دولت سهم خود را پرداخت نمی‌کند و شهرداری برای اینکه به مردم فشار بیشتری وارد نشود، سهم دولت را هم به صورت یارانه پرداخت می‌کند.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد تصریح کرد: با وجود این شرایط سخت و هزینه‌های سنگین تأمین، تعمیر و نگهداری ناوگان اتوبوسرانی و قطار شهری مشهد، تلاش کردیم تا حداقل افزایش را در بهای بلیت اتوبوس و قطار شهری داشته باشیم.

کاظمی خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه‌های بسیار بالای حمل و نقل عمومی برای شهرداری مشهد، بهای خدمات دهی در ناوگان اتوبوسرانی بخش خصوصی و سازمانی امسال تنها با افزوده شدن ۱۰۰ تومان از ۶۵۰ به ۷۵۰ تومان افزایش پیدا می‌کند که زمان اجرای آن اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین بهای خدمات دهی در خطوط قطار شهری نیز از روز جمعه ۱۶ خردادماه ۹۹ با افزوده شدن ۲۰۰ تومان از ۸۰۰ تومان به یک هزار تومان افزایش پیدا کرد و این در حالی است که هزینه‌های تمام شده هر سفر بیش از سه برابر کرایه‌های دریافتی است.

کد خبر 427267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.