سیارکی  از کنار زمین عبور می‌کند

سازمان ناسا اعلام کرده است که امروز سیارکی به نام NN4 2002 با فاصله نزدیک به پنج میلیون کیلومتر از کنار کره زمین عبور می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تقریباً ۲۰ هزار سیارک در نزدیکی زمین وجود دارد که هر چند وقت یک بار یکی از آن‌ها از کنار زمین عبور می‌کند. احتمال برخورد این سیارک‌ها با زمین بسیار کم است، اما این موضوع همواره یکی از نگرانی‌های دانشمندان محسوب می‌شود.

در سال ۲۰۱۳ یک سیارک در منطقه‌ای واقع در روسیه با زمین برخورد کرد و بیش از هزار نفر در اثر این اتفاق زخمی شدند. ستاره‌شناسان طی ۱۸ سال گذشته سیارکی را به نام NN4 2002 رصد کرده‌اند؛ این سیارک که جزو یکی از دو هزار جسم آسمانی نزدیک به زمین است، قطری بین ۲۵۰ تا ۵۷۰ متر دارد و با سرعت بیش از ۳۲ هزار کیلومتر بر ساعت در فضا حرکت می‌کند.

بر اساس بررسی‌های ستاره شناسان، این سیارک از ۹۰ درصد سیارک‌های دیگر بزرگ‌تر بوده و ابعاد آن به اندازه یک استادیوم فوتبال است. با توجه به ابعاد این سیارک، در صورت برخورد آن با زمین، اتفاقات فاجعه آمیزی رخ می‌دهد.

به گفته سازمان ناسا، سیارک مذکور امروز ۱۷ خرداد با فاصله امن از نزدیکی از زمین عبور می‌کند و خطری برای ساکنان این سیاره به وجود نمی‌آورد. از آنجایی که NN4 2002 سیارکی با مدار شناخته شده است، نگرانی در مورد احتمال برخورد آن با زمین وجود ندارد؛ نگرانی اصلی ستاره شناسان سیارک‌هایی هستند که ابعاد و مدار ناشناخته‌ای دارند.

کد خبر 427252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    2 0
    اسم سیارک به فارسی چی میشه