شورای امنیت ممنوعیت ارسال اسلحه به لیبی را تمدید کرد

شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آرا قطعنامه در خصوص تمدید تحریم ارسال تسلیحات به لیبی را به تصویب رساند.

به گزارش ایمنا به نقل از اسپوتنیک، این رأی‌گیری در وب‌سایت سازمان ملل متحد به طور زنده پخش شد.

در قطعنامه مصوبه آمده است: "شورای امنیت با استناد به قطعنامه شماره ۱۹۷۰ (سال ۲۰۱۱) خود که تحریم تسلیحات به لیبی را اعمال می‌کند، و … قطعنامه‌های ۲۲۹۲ (سال ۲۰۱۶)، ۲۳۵۷ (سال ۲۰۱۷)، ۲۴۲۰ (۲۰۱۸) و ۲۴۷۳ (۲۰۱۹) در مورد رعایت دقیق تحریم ارسال سلاح به سواحل لیبی… و همچنین با استناد به کنفرانس برلین در مورد لیبی که در ۱۹ ژانویه سال ۲۰۲۰ برگزار شد، تصمیم دارد مجوزهای تعیین شده در قطعنامه ۲۴۷۳ را برای ۱۲ ماه دیگر از تاریخ تصویب این قطعنامه تمدید کند. "

از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی در سال ۲۰۱۱، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که از خلیفه حفتر فرمانده «ارتش ملی لیبی» حمایت می‌کند.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان از اواخر فروردین ۱۳۹۸ با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه‌نظامیان متحد با آن مواجه شده و تا به امروز موفق نشده است به داخل این شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

چندی پیش ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو معتقد است هیچ راه حل نظامی برای پایان بحران در لیبی وجود ندارد.

کد خبر 427231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.