نسخه سم مندس برای نجات سینما و تئاتر

سم مندس، کارگردان انگلیسی برای نجات سینما از بحران کرونا پیشنهاد کرد تا از سیستم‌های پخش تلویزیونی نظیر نتفلیکس و آمازون استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از گاردین، سم مندس جزئیات بسته پیشنهادی خود برای نجات سینماها از تبعات بحران کرونا را تشریح کرد و هشدار داد که اگر از صنعت هنرهای نمایشی حمایت نشود این چرخه اقتصادی نمی‌تواند بار دیگر خود را بازسازی کند. طرح مندس که در قالب یک مقاله برای نشریه "فاننشال تایمز" نوشته شده، تحسین بسیاری از فعالان سینمایی را واداشته است.

به عقیده این کارگردان بحران کرونا بزرگترین چالش برای جامعه فرهنگی بریتانیا پس از جنگ جهانی دوم است. او تاکید می‌کند که هنر "محرکی بزرگی برای رشد اقتصادی" است. مندس همچنین تئاتر را به عنوان دریچه ورود افراد برای کار در صنعت سینما و تلویزیون عنوان کرده و نگاهی زنجیروار به چرخه اقتصادی هنرهای نمایشی دارد. مندس خود نیز کار نمایش را با تئاتر آغاز کرد و پس از آن با ساخت فیلم "زیبایی آمریکایی" توانست جایزه اسکار را به دست آورد.

او می‌نویسد: "در حالی که شغل بسیاری از افرادی که در تئاتر مشغول کار بودند، تحت تأثیر قرار گرفته، برخی از پاندمی کووید ۱۹ پولدار شدند. این بسیار طعنه‌آمیز است که شرکت‌های پخش تلویزیونی نظیر نتفلیکس و آمازون از استعدادهای سینمایی ما به دلیل قرنطینه میلیون‌ها دلار درآمد داشته باشند، در حالی که فرهنگ هنری که آن استعداد را پرورش می‌دهد محکوم به مرگ است". مندس از این شرکت‌ها می‌خواهد بخشی از ذخایر خود را برای حمایت از هنرهای نمایشی در بحران کرونا استفاده کنند.

این کارگردان در ادامه خواستار بسته حمایتی برای حمایت از فعالان تئاتر شد. مندس خواسته تا تخفیف‌های مالیاتی هنرمندان تئاتر تا ۵۰ درصد کاهش یابد. او از دولت خواسته تا "فرشته نجات تئاتر" شود و در نمایش‌های موفق سرمایه‌گذاری کند. مندس خطاب به دولت تصریح می‌کند: "این درخواستی برای کمک مالی یا پشتیبانی طولانی مدت نیست، بلکه پیشنهاد برای شراکت در یک تجارت موفق است".

طرح مشارکت سرمایه‌گذاری فرهنگی در ماه گذشته توسط انجمن تئاتر انگلستان و لندن به وزارت فرهنگ این کشور ارسال و راهکارهایی برای حمایت از صنعت تئاتر ارائه شد. بر اساس هشدارهای این انجمن ۷۰ درصد تئاترها تا پایان سال ۲۰۲۰ اعتبارات خود را از دست می‌دهند. در مقاله مندس آمده است که تئاتر تنها ۱۳۳ میلیون پوند مالیات بر ارزش افزوده را برای خزانه داری در لندن به دست می‌آورد.

مندس در پایان مقاله نوشته است: "ما می‌خواهیم دولت در حوزه کاری ما سرمایه گذاری کند، بنابراین می‌توانیم نقش اساسی خود را در موفقیت آینده انگلیس بازی کرده و به بهبود شرایط کشور کمک کنیم".

کد خبر 427222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.