ساعات فعالیت آرامستان‌های کرمانشاه محدود شد

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های کرمانشاه گفت: با توجه به هماهنگی‌های لازم از سوی ستاد مبارزه با ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی تمامی درهای ورودی را از ساعت ۱۳ (یک بعدازظهر) بسته و تمامی اقدامات لازم در خصوص دفن میت تا همان ساعت خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج احمد شیرین سخن در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آرامستان‌های کرمانشاه به دلیل حضور بیش از حد مردم در مراسم ختم و خاکسپاری یکی از اصلی‌ترین کانون‌های شیوع ویروس کرونا است. با توجه به دستورات صادره از سوی ستاد استانی مقابله با شیوع کرونا و همچنین در راستای  اقدامات سازمان آرامستان‌های کرمانشاه برای مقابله با انتشار این ویروس اقدامات محدود کننده به صورت جدی در این مجموعه انجام می‌شود.

وی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در سازمان آرامستان‌های گفت: با توجه به سیر صعودی شیوع ویروس کرونا سازمان آرامستان‌های شهرداری جهت جلوگیری از ازدحام جمعیت در آرامستان و برگزاری مراسم سوم، هفتم، چهلم و همچنین سالگرد با توجه به هماهنگی‌های لازم از سوی ستاد مبارزه با ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی تمامی درهای ورودی را از ساعت ۱۳ (یک بعدازظهر) بسته و تمامی اقدامات لازم در خصوص دفن میت تا همان ساعت یاد شده خواهد بود.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های کرمانشاه خاطرنشان کرد: پساب‌های ناشی از انجام مراحل شست و شو و غسل اموات در چاه‌های جذبی جمع آوری می‌شود تا از آلودگی فاضلاب‌های شهری جلوگیری شود.

وی به همه شهروندان و همشهریان کرمانشاهی توصیه کرد: تنها در مراسم تدفین در کوتاه‌ترین زمان و با حداقل نفرات و با رعایت تمامی توصیه‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌های اجتماعی به ویژه در هنگام برپایی نماز میت حضور یابند و همچنین از توزیع هرگونه خیرات و مبرات و همچنین شرکت سالمندان، کودکان و افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند جدا جلوگیری کنند.

شیرین سخن با اشاره به برخی اقدامات زیرساختی مجموعه آرامستان‌های کرمانشاه گفت: تاکنون پروژه‌های زیرساختی بسیاری در آرامستان‌های کرمانشاه به مرحله اجرا درآمده است.

وی تصریح کرد: ایجاد شش در ورود و خروج مجزا، ایجاد پارکینگ‌های مجزا در چند نقطه، ایجاد محلی برای استقرار قاریان و مداحان سوگواری، تعمیر و مرمت مقبره شهید اشرفی اصفهانی و ایجاد آبنما در کنار آن از جمله برخی اقدامات در سازمان آرامستان‌های کرمانشاه است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های کرمانشاه با اشاره به برخی اقدامات این سازمان در بخش جدید آن تحت عنوان بهشت زهرا گفت: در حال حاضر این سازمان دو قسمت مجاز دفن با عناوین باغ فردوس و بهشت زهرا دارد که هر کدام دارای تمامی زیرساخت‌های لازم است.

وی تصریح کرد: ایجاد قطعه ویژه هنرمندان در قسمت ورودی باغ فردوس از دیگر اقدامات این سازمان است.

کد خبر 427200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.