غربالگری بینایی از ۱۵ تیر تا ۱۵ مهر انجام می‌شود/سهم اصفهان مشخص نیست

کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت های حوزه پیشگیری بهزیستی استان اصفهان گفت: غربالگری بینایی کودکان سه تا شش سال استان اصفهان از ۱۵ تیر تا ۱۵ مهر انجام می‌شود.

علی اصغر کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص اجرای طرح غربالگری بینایی در استان اصفهان اظهار کرد: بر اساس جدیدترین بخشنامه سازمان بهزیستی که از روز ۱۲ خرداد ابلاغ شده زمان اجرای این طرح به مدت سه ماه و از ۱۵ تیر تا ۱۵ مهر ماه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با توجه به احتمال وقوع پیک دوم کرونا در پاییز و همزمانی این بیماری با شیوع آنفلوآنزای نوع یک در سال جاری تنها در یک دوره و در تاریخ مذکور طرح غربالگری بینایی در استان اصفهان انجام می‌شود.

کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت‌های حوزه پیشگیری بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه بر اساس دستور وزارت بهداشت استفاده از غربالگری E چارت برای سنجش بینایی ممنوع شده است، ادامه داد: بر این اساس همه اقدامات غربالگری بینایی باید به صورت مکانیزه و با استفاده از دستگاه انجام شود.

وی با بیان اینکه هنوز سهم استان اصفهان در خصوص غربالگری بینایی با توجه به اینکه محدودیت زمانی هم اعلام شده مشخص نشده است، افزود: پیش بینی می‌شود این برش کشوری برای استان اصفهان در هفته جاری اعلام شود.

کلانتری با بیان اینکه سال گذشته ۱۶۲ هزار و ۸۰۱ کودک سه تا شش سال بینایی سنجی شدند، ادامه داد: از این تعداد ۴۵۷ نفر مشکوک به تنبلی چشم بودند که برای درمان معرفی شدند.

وی در خصوص سنجش شنوایی در استان اصفهان نیز اظهار کرد: این طرح برای نوزادان و تا قبل از شش ماهگی اجرا می‌شود و از دو هفته گذشته اجرای مجدد این طرح در استان اصفهان آغاز شده است.

کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت‌های حوزه پیشگیری بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه ۲۷ مرکز تحت پوشش بهزیستی در استان اصفهان وظیفه غربالگری شنوایی را بر عهده دارند، گفت: چهار مرکز در اصفهان و مابقی در ۲۳ شهرستان استان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۶۳ هزار و ۴۵۲ نوزاد در استان اصفهان غربالگری شنوایی شدند، ادامه داد: از این تعداد ۷۶ نفر نیاز به مداخله و درمان داشتند.

کد خبر 427188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.