نوجوان سمیرمی در دریاچه سد حنا غرق شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از جان باختن نوجوان سمیرمی در دریاچه سد حنا خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نوجوان ۱۶ ساله‌ای بعد از ظهر امروز براثر بی احتیاطی در دریاچه سد حنا سمیرم غرق شد و به رغم تلاش نیروهای امدادی برای نجات او، جان خود را از دست داد.‌

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اعلام این حادثه بار دیگر نسبت به خطر غرق شدگی افراد در منابع آبی ناایمن هشدار داد و افزود: در دو ماهه نخست سال جاری ۲۷ حادثه غرق شدگی در استان اصفهان رخ داده است که از این شمار ۱۷ تن جان باختند و ۱۰ نفر نیز نجات یافتند.

وی با تاکید بر اینکه گردشگران و مردم محلی از شنا کردن در منابع آبی نا ایمن مانند رودخانه‌ها از جمله زاینده رود و استخرهای آب کشاورزی خودداری کنند، ادامه داد: ۷۲ درصد موارد غرق شدگی امسال در رودخانه، ۱۸ درصد در استخر و ۱۰ درصد در کانال آب اتفاق افتاده است و از مجموع حوادث غرق شدگی در این مدت ۸۱ درصد مرد و ۱۹ درصد زن بودند.

شیشه فروش با بیان اینکه ۲۴ کیلومتر از رودخانه زاینده رود در محدوده شهرستان‌های فلاورجان و مبارکه، ۶۵ کیلومتر در لنجان و ۳۰ کیلومتر در شهر اصفهان قرار دارد که بخش‌هایی از آن نا امن است و باید ایمن سازی شود، اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای اصفهان باید تیم‌های غواصی را در سدهای زاینده رود، باغکل، خمیران، گلپایگان، قره آقاچ و حنا فعال کند و همچنین نرده گذاری اطراف محل ذخیره آب سدها را در دستور کار قرار دهد، شرکت آب منطقه‌ای تهران نیز باید این دستورالعمل‌ها را برای سد کوچری اجرا کند.

وی با بیان اینکه دستورالعمل‌های لازم برای جلوگیری از وقوع حوادث غرق شدگی به فرمانداری‌ها و شهرداری‌های در مسیر رودخانه ابلاغ شده است، گفت: آموزش و اطلاع رسانی در جلوگیری از بروز حادثه بسیار مؤثر است از این رو هلال احمر آموزش‌های مردمی را در دستور کار قرار خواهد داد.

گفتنی است سال گذشته آمار غرق شدگان در منابع آبی استان اصفهان ۱۲۵ مورد بود که از این شمار ۵۹ نفر جان باختند.

سد حنا با ظرفیت ۵۱ میلیون مترمکعب در ۳۰ کیلومتری شهرستان سمیرم و ۱۹۰ کیلومتری جنوب شرق اصفهان قرار دارد. مساحت دریاچه سد در طول سال متغیر بوده و عمق آن نیز از ۲ متر تا ۳۰ متر در نوسان است.

سد حنا در سال ۱۳۷۳ بر روی رودخانه‌ای به همین نام از سرشاخه‌های رودخانه کارون توسط وزارت نیرو احداث شد.

بر اساس آخرین آمار شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ذخیره آبی سد حنا تا ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری بالغ بر ۱۲ میلیون متر مکعب بوده است.

کد خبر 427166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • فروزان ديماسي IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    2 0
    خبرنگار أيمنًا من خودم امروز بعداز حادثه نزديك سد شدم و كل ماجرا را دنبال كردم شوهر من و عموم و چند نفر از مسافرها اين جوان رو پيدا كردند و تمام نيروها و بقيه هيچ كدوم هيچ هيچ هيچ تلاشي نكردن