احداث نیروگاه خورشیدی ساختمان منطقه هشت شهرداری

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان از احداث نیروگاه خورشیدی ساختمان منطقه هشت همزمان با روز جهانی محیط زیست خبر داد و گفت: نیروگاه میدان مرکزی میوه و تره بار و همچنین نیروگاه خورشیدی باغ گل‌ها در سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروزه اهمیت بهره‌گیری از انرژی‌های تجدید پذیر به ویژه انرژی خورشیدی از موضوعات فراگیر و قابل توجه نهادها و شرکت‌های بزرگ تولیدی و خدماتی است.

وی با اشاره به مصوبه هیئت دولت در خصوص تعیین تکلیف بهره گیری ۲۰ درصدی از انرژی‌های تجدید پذیر در ساختمان‌های اداری، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها سهم شهرداری اصفهان در اجرای این مصوبه برای بیش از ۱۰۰ باب ساختمان اداری و خدماتی در حدود ۳۰۰ کیلووات است که تا پایان سال ۱۴۰۰ این میزان انرژی تجدید پذیر به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: با اجرای این نیروگاه تعداد نیروگاه‌های خورشیدی شهرداری اصفهان به ۲۸ نیروگاه و با ظرفیت اسمی ۲۳۰ کیلو وات افزایش یافته است.

وی با اشاره به لایحه شهر خورشیدی، گفت: مصوبه شورای اسلامی شهر در این خصوص از اهمیت برنامه‌ریزی و توجه مدیریت شهری به استفاده از انرژی‌های پاک نشان دارد.

امیری ادامه داد: بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی از اولویت‌های شهرداری اصفهان در این زمینه است.

وی خاطرنشان کرد: نیروگاه میدان مرکزی میوه و تره بار و همچنین نیروگاه خورشیدی باغ گل‌ها در سال جاری با مشارکت بخش خصوصی به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 427164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.