فهرست پنج قلم کالای اولویت‌دار بازرسی و نظارت اعلام شد

سرپرست معاونت امور بازرگانی داخلی وزارت صنعت گفت: کارگروه تنظیم بازار حبوبات، لوازم خانگی، برنج، لاستیک خودرو و شکر اقلام کالایی دارای اولویت بازرسی و نظارت تعیین کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنعت، محمدرضا کلامی گفت: در نود و چهارمین کارگروه تنظیم بازار فهرست پنج قلم کالاهای اولویت بازرسی و نظارت تعیین شد.

وی افزود: در راستای هدفمند کردن بازرسی‌ها، پنج قلم کالای حبوبات (بسته‌بندی شده و فله)، لوازم خانگی، برنج، لاستیک خودرو (سواری و سنگین) و شکر به عنوان کالاهای دارای اولویت بازرسی از سوی دستگاه‌های نظارتی برای بررسی احتکار، موجودی‌ها و قیمت تعیین شد.

سرپرست معاونت امور بازرگانی داخلی وزارت صنعت ادامه داد: در این جلسه مصوب شد که اعلام اولویت بازرسی از سوی کارگروه تنظیم بازار کشور نافی ضرورت بازرسی و نظارت بر بازار سایر کالاها نیست.

کلامی اظهار کرد: در این کارگروه همچنین تاکید شد که با توجه به سو استفاده برخی دلالان در ذخیره‌سازی و احتکار کالاها، بازرسی و کنترل انبارها و ناامن‌سازی محل‌های نگهداری غیرمجاز در اولویت قرار گیرند.

وی گفت: در این جلسه با توجه به بند یک تصمیمات جلسه گذشته کارگروه تنظیم بازار، فهرست پیشنهادی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص کالاها و خدمات مشمول نرخ گذاری در قالب کالاهای مشمول نرخ گذاری تثبیتی، مشمول رصد و پایش و کالاها و خدمات منفی به جلسه ارائه و کلیات پیشنهاد ارائه شده، تأیید شد.

کد خبر 427160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.