تولید واکسن کرونا برای کشورهای کم‌درآمد دنیا

 شرکت داروسازی " آسترازنکا" اعلام کرد که با دو قرارداد جدیدی که امضا کرده، قادر خواهد بود دو میلیارد دوز از واکسن بالقوه کووید -۱۹ را به تولید برساند.

به گزارش ایمنا، ماه گذشته، شرکت داروسازی " آسترازنکا"(AstraZeneca) اعلام کرد که می‌تواند یک میلیارد دوز از واکسن "کووید -۱۹" خود که با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخته شده را به تولید برساند.

روز گذشته این شرکت دو قرارداد جدید امضا کرد که به " آسترازنکا" اجازه می‌دهد تولید خود را دو برابر کند.

یکی از این قراردادها که ۷۵۰ میلیون دلار ارزش دارد، با دو سازمان سلامتی بسته شده که توسط بنیاد "بیل و ملیندا گیتس" حمایت می‌شود.

قرارداد دیگر با همکاری "مؤسسه سروم هند"(SII) است. مؤسسه‌ای که بزرگترین تولید کننده واکسن جهان است.

طی قرارداد روز گذشته، شرکت "آسترازنکا" نیمی از دوزهای واکسن "کووید -۱۹" خود را برای کشورهایی با درآمد کم و متوسط تولید می‌کند.

به این ترتیب، مؤسسه‌های تحت قرارداد، "سازمان ابتکارات برای آمادگی در برابر اپیدمی‌ها"(CEPI) و" اتحاد جهانی واکسن و ایمن‌سازی"(Gavi) به یافتن امکانات و تسهیلات برای تولید ۳۰۰ میلیون دور از واکسن کووید -۱۹ کمک خواهند کرد.

انتظار می‌رود که تحویل واکسن تا پایان سال جاری آغاز شود.

"پاسکال سوریوت"(Pascal Soriot) مدیر اجرایی شرکت "آسترازنکا" گفت که انتظار دارد اثربخشی واکسن "AZD۱۲۲۲" تا ماه اوت مشخص شود.

این در حالی است که "ریچارد هچت"(Richard Hatchett ) مدیر اجرایی سازمان "CEPI" گفت هنوز احتمالاتی وجود دارد که این واکسن مؤثر نباشد.

توافقنامه شرکت "آسترازنکا" با مؤسسه "سروم" هند راجع به تولید یک میلیارد دوز برای کشورهای کم درآمد است که در این قرارداد تعهدی مبنی بر تولید ۴۰۰ میلیون دوز قبل از پایان ۲۰۲۰ میلادی ارائه گردیده است.

"پاسکال سوریوت" اظهار کرد، شرکت "آسترازنکا" در حال ساخت تعدادی زنجیره تأمین در سراسر جهان است تا از دسترسی جهانی به واکسن در دوران پاندمی کروناویروس حمایت کند و تاکنون ظرفیت تولید دو میلیارد را تأمین کرده است.

این شرکت داروسازی پیش از این توافق کرد که ۳۰۰ میلیون دوز از این واکسن بالقوه را برای آمریکا و ۱۰۰ میلیون دوز برای انگلیس تولید کند. پیش‌بینی می‌شود این دوزها در ماه سپتامبر آماده تحویل باشند.

منبع: ایسنا

کد خبر 427139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.