با روند فعلی لیگ برتر فوتبال از هفته آخر خرداد برگزار می‌شود

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به روند شناسایی بیماران مبتلا به ویروس کرونا گفت: بیماریابی فعال‌تری را نسبت به گذشته داریم اما همچنان در مسیر اول هستیم.

به گزارش ایمنا، کیانوش جهانپور در گفتگوی تلفنی با برنامه «ورزش و مردم» درباره شائبه‌های به وجود آمده راجع به شیوع دوباره بیماری کرونا در کشور گفت: آمار این روزها به این معنا نیست که وارد پیک دوم شده‌ایم. همچنان در موج اول هستیم و حتی می‌توانیم بگوییم در مسیر افول آن قرار داریم.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: تحلیل‌هایی که از امر داریم صرفاً بر پایه عدد نیست. بیماریابی فعال‌تری نسبت به گذشته داشته‌ایم و تعداد مراکزی که تست‌های مربوطه را می‌گیرند بیشتر است. خیز مجدد بیماری را شاهد نیستیم.

وی درباره نحوه برخورد با بیماری در ورزش ایران تاکید کرد: تجربه برخورد بشر با این ویروس که نو پدید است باعث برخی مسائل شده است.

جهانپور درباره بازگشایی باشگاه‌های ورزشی اذعان داشت: جز اولین کشورهایی بودیم که به همراه دو سه کشور اروپایی پروتکل‌های بهداشت را با همکاری وزارت ورزش نوشتیم و آن را اجرا کردیم.

وی درباره بازگشایی مسابقات ورزشی نیز صحبت کرد و گفت: استنباط ما این است که این روند می‌تواند انجام شود. اما هرجایی احساس کنیم بار دیگر مسیر ویروس تغییر کرده قاعدتاً یک گام به عقب به صورت منطقی برداشته می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: آنچه مشخص است فعلاً اگر اتفاق غیر مترقبه‌ای نیافتد و مسیر رسیدگی به بیماری تغییر نکند برای بازگشایی اماکن ورزشی در تمامی رشته‌ها در مناطق سفید مشکلی نخواهیم داشت.

جهانپور درباره برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال تصریح کرد: شروع تمرینات از تاریخ اول خردادماه و امکان برگزاری مسابقات از اواخر خردادماه خواهد بود. دشواری‌هایی برای برگزاری مسابقات در برخی شهرها وجود داشت که تصمیم گرفتیم اگر وضعیت بیماری در حالت فعلی باشد بازی‌ها از هفته پایانی خردادماه از سر گرفته می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تصمیم در بدنه وزارت این است که حتماً بازی‌ها باید به نحوی برگزار شود. من می‌خواهم همکاران در وزارت بهداشت و وزارت ورزش را درک کنند. فشاری را منتقل نکنند و مطمئن باشند که ما این کار را انجام خواهیم داد.

جهانپور در بخش پایانی صحبت‌های خود راجع به برگزاری بازی‌های لیگ برتر افزود: اگر روند فعلی باشد طبق پروتکل‌های بهداشتی و بدون حضور تماشاگر از هفته پایانی خرداد امکان پذیر خواهد بود اما اگر وزارت بهداشت ارزیابی جدیدی از وضعیت داشته باشد قطعاً گامی به سمت عقب خواهیم داشت. کشورهای توسعه یافته و پیشرفته نیز دقیقاً همین مسیر را می‌روند.

وی درباره سایر رشته‌ها یادآور شد: دسته بندی‌هایی در رشته‌های ورزشی داریم که برخی از آنها درگیری‌های تن به تن دارند. باشگاه‌های بدنسازی انفرادی و استخرهای روباز که در منطقه زرد هستند را فعلاً در اختیار نخواهیم داشت. رشته‌هایی مثل آمادگی جسمانی و بدنسازی اگر مکان فیزیکی مورد تأیید باشد آنها هم از ابتدای خرداد مشکلی نداشته‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تمام افراد شاغل در باشگاه‌ها که با محیط و ورزشکاران در ارتباط هستند باید تست‌های PCR بدهند.

کد خبر 427136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.