تلاش مقامات  رومانی برای نجات شهروندان از گرما در روزهای کرونایی

سراسر کشور رومانی را گرمایی بی‌‎سابقه با فصل تابستان در سال‌های قبل فراگرفته است که می‌تواند برای مردم و به خصوص افراد پیر و دارای معلولیت در شرایط کرونا بسیار پرخطر باشد. به همین دلیل مقامات رسمی شهر ستیئا در تلاشند تمام اقدامات لازم را به کار گیرند تا مردم را از خطر گرمازدگی نجات دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دمای بالای هوا در فصل تابستان می‌تواند به طور قابل ملاحظه‌ای سلامت انسان را تحت تأثیر قرار دهد که در این زمینه، افراد پیر و دارای معلولیت نسبت به سایرین از آسیب‌پذیری بیشتری برخوردار هستند. در این راستا، شهردار ستیئا تصمیم گرفته است، علاوه بر اجرای خدمات ارائه شده در سال‌های قبلی برای کاهش دمای هوا، سه کمک اولیه مدرن را نیز در این خصوص اعمال کند.

کارکنان اداره کمک‌های اجتماعی ستیئا آمدگی خود برای خدمت‌رسانی به شهروندان را در روزهایی که شدت گرما به اوج خود می‌رسد، اعلام کرده‌اند. بخش درمان شهر نیز از ارائه خدمت به ساکنان و مهمانان در شرایط بحرانی خبر داده‌اند به این صورت که، پرستاران مراکز درمانی قرار است افرادی را که بر اثر گرمای شدید بدحال می‌شوند، به طور رایگان تحت مراقبت قرار دهند و تا بهبودی کامل این افراد خدمت‌رسانی به آن‌ها را متوقف نکنند.


یکی دیگر از اقدامات جدید مقامات رسمی شهر ستیئا اطلاع‌رسانی شفاف و ارائه دستورالعمل‌های لازم جهت پیشگیری از گرمازدگی یا ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ خواهد بود که در چند روز آینده به مرحله اجرا در می‌آید. این اقدام رضایتمندی شهروندان را افزایش خواهد داد چرا که در تابستان سال‌های قبل چنین اقداماتی برای کاهش اثرات گرما صورت نگرفته بود و مردم از خدمات رایگان درمانی محروم بودند.

البته این اقدامات قبلاً به طور آزمایشی در بعضی از مناطق شهر اجرا شده بود و موفقیت پروژه و رضایتمندی شهروندان باعث شد شهردار را به گسترش آن‌ها در سراسر شهر سوق دهد. شهروندان ستیئا می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر یعنی اوج گرما، در تمام ایام هفته، به اطلاعات جدید، خدمات پزشکی و مراکز اجتماعی دسترسی داشته باشند.
 

کد خبر 427129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.