قوچان‌نژاد و جهانبخش، ۲ آسیایی موفق در لیگ حرفه‌ای هلند

رضا قوچان‌نژاد و علیرضا جهانبخش جزو بهترین بازیکنان آسیایی شاغل در لیگ حرفه‌ای هلند انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در امتداد معرفی بهترین بازیکنان آسیایی شاغل تاریخ لیگ‌ها معتبر اروپایی به سراغ لیگ هلند رفته است، لیگی که بیشتر فوتبال دوستان ایرانی آن را با آقای گلی و درخشش علیرضا جهانبخش به یاد می‌آوردند.

در ادامه به بررسی کاندیدهای بهترین بازیکن آسیایی لیگ هلند به انتخاب سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌پردازیم.
۱. هو جونگ مو ۱۹۸۳-۱۹۸۰
باشگاه: پی اس وی آیندهوون
تعداد بازی: ۷۷ بازی (۱۱ گل)

اولین بازیکن این لیست دفاع راست دهه ۸۰ آیندهوون است، بازیکن میانی که جز اولین بازیکنان کره‌ای شاغل در لیگ‌های خارج از این کشور لقب گرفت تا آغازگری راهی بلند برای بازیکنان آسیایی برای بازی در هلند باشد.

فوتبال دوستان جونگ مو را بیشتر با مربیگری او در تیم ملی کره جنوبی در جام جهانی ۲۰۱۰ به یاد می‌آوردند، اما عملکرد خوب او در لیگ هلند باعث شده است تا در کنار سایر اسم‌ها در بین بازیکنان برتر آسیایی تاریخ لیگ هلند لقب بگیرد.

۲. شینجی اونو ۲۰۰۵-۲۰۰۱
باشگاه: فاینورد
تعداد بازی: ۱۱۲ بازی (۱۹ گل)

برترین بازیکن آسیا در سال ۲۰۰۲ نفر دوم این فهرست است، بازیکن میانی سابق فاینورد که نقش مؤثری نیز در راهیابی تیم فاینورد هلند به رقابت‌های فوتبال جام اتحادیه باشگاه‌های اروپا در سال ۲۰۰۲ داشت.

اونو بعد از بازی در فاینورد بعدها مقطعی را نیز در بوخوم آلمان توپ زد، او مجموعاً ۵۶ بازی نیز برای تیم ملی ژاپن انجام داد و موفق به زدن شش گل نیز شد.

۳. علیرضا جهانبخش ۲۰۱۸-۲۰۱۳
باشگاه‌ها: نایمخن، آلکمار
تعداد بازی: ۱۱۲ بازی (۳۹ گل)

آقای گل لیگ هلند در فصل ۱۸-۲۰۱۷ بی شک یکی از موفق‌ترین بازیکنان آسیایی حاضر در لیگ هلند بوده است، علیرضا جهانبخش که پیش تر در فصل ۱۵-۲۰۱۴ برترین بازیکن دسته اول لیگ هلند نیز شد اولین بازیکن ایرانی است که در اروپا آقای گل شد.

درخشش بی نظیر جهانبخش در هلند باعث شد این وینگر سابق داماش گیلان به عنوان گران‌ترین خرید تاریخ وقت تیم برایتون به این تیم بپیوندد.

۴. جیسون کولینا ۲۰۰۹-۲۰۰۰
باشگاه‌ها: آژاکس، توئنته، پی اس وی آیندهوون، دی گرافشاپ
تعداد بازی :۱۶۳ بازی (۱۶ گل)

ملی‌پوش سابق استرالیایی یکی از با سابقه‌ترین بازیکنان آسیایی لیگ هلند است، کسی که با چهار تیم در این لیگ حاضر شد و چهار قهرمانی لیگ هلند را نیز در ویترین افتخارات خود دارد.

۵. فندی احمد ۱۹۸۵-۱۹۸۳
باشگاه: خرونینگن
تعداد بازی: ۳۶ بازی (۱۱ گل)

اسطوره فوتبال سنگاپور یکی از کاندیدهای منتخب کنفدراسیون فوتبال آسیا است، کسی که بهترین گلزن تاریخ ملی سنگاپور نیز است و با درخشش در سال‌های دور لیگ هلند در بین کاندیدهای بهترین بازیکن آسیایی تاریخ لیگ هلند قرار گرفته است.

۶. پ ارک جی سونگ ۲۰۰۵-۲۰۰۲، ۲۰۱۴-۲۰۱۳
باشگاه: پی اس وی آیندهوون (دو مقطع)
تعداد بازی: ۶۵ بازی (۱۳ گل)

نام آشناترین بازیکن این لیست هافبک سابق منچستر یونایتد است، پس از جام جهانی گاس هیدینگ سرمربی پیشین تیم ملی کره جنوبی در جام جهانی ۲۰۰۲، که سرمربی‌گری باشگاه آیندهوون را پذیرفته بود، او را در سال ۲۰۰۳ به این باشگاه منتقل کرد. پس از دو فصل بازی درخشان در تیم هلندی، در سال ۲۰۰۵ به باشگاه منچستر پیوست.

پس از گذشت سال چندین سال از رفتن پارک جی سونگ از هلند سرانجام او سال ۲۰۱۳ بار دیگر به تیم آیندهوون پیوست، این بازیکن سابقه دو قهرمانی لیگ هلند را نیز در کارنامه دارد.

۷. رضا قوچان نژاد ۲۰۰۹-۲۰۰۵، ۲۰۱۸-۲۰۱۶، ۲۰۱۹ تا امروز
باشگاه‌ها: هیرنفین، زوله
تعداد بازی: ۸۴ بازی (۳۴ گل)

بازیکن سابق زیر ۱۹ ساله‌های هلند که بیشتر زندگی خود را نیز در همین کشور گذرانده یکی از موفق‌ترین بازیکنان آسیایی تاریخ لیگ هلند قلمداد می‌شود، کسی که مجموعاً هفت سال در هلند بازی کرد و ۳۴ گل نیز زد.

قوچان نژاد یک بار نیز در تیم فصل لیگ هلند قرار گرفت، البته که بازی قوچان نژاد در کشورهای مختلف و نماندن او در یک تیم باعث عدم پیشرفت دو چندان او شد.

۸. برت هولمن ۲۰۱۲-۲۰۰۲
باشگاه‌ها: آلکمار، اکسیلسیور، نایمخن
تعداد بازی: ۲۱۴ بازی (۳۹ گل)

هافبک سابق تیم ملی استرالیا با سابقه‌ترین فوتبالیست آسیایی لیگ هلند در این لیست محسوب می‌شود، کسی که در کنار جهانبخش بهترین گلزنان آسیایی این لیگ محسوب می‌شوند.

۹. لی یونگ پیو ۲۰۰۶-۲۰۰۲
باشگاه: پی اس وی آیندهوون
تعداد بازی: ۸۱ بازی (یک گل)

مدافع چپ با تجربه کره جنوبی تنها مدافع حاضر در این فهرست است، کسی که سابقه دو قهرمانی لیگ هلند را نیز در کارنامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تا بدین لحظه علیرضا جهانبخش با کسب ۸۵ درصد آرا از دید کاربران سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان بهترین آسیایی تاریخ لیگ هلند شناخته شده است، شما نیز از طریق این لینک می‌توانید به بازیکن مدنظر خود رأی دهید.

https://www.the-afc.com/news/afcsection/asia-s-greatest-eredivisie-players

کد خبر 427124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.