کرایه تاکسی در قزوین افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: نرخ کرایه تاکسی و وانت بارها در قزوین به ترتیب ۲۵ تا ۲۱ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایمنا، اسماعیل عرشیان افزود: میزان افزایش قیمت نرخ کرایه تاکسی‌ها به‌صورت کاغذ در اختیار رانندگان برای رؤیت مسافران داده شده و تا یک هفته دیگر نیز برچسب‌های اصلی حاضر و در تاکسی‌ها نصب خواهد شد.

وی اظهار داشت: نرخ افزایش کرایه تاکسی به‌طور متوسط تا ۲۵ درصد اعلام شده تا جایی که برخی خطوط هیچ‌گونه افزایش قیمتی ندارند و در برخی خطوط نیز میزان افزایش‌های در نظر گرفته شده تا ۱۰ درصد بوده است.

عرشیان افزود: مسافران نرخ کرایه خود را بر اساس تعرفه‌ای که بین رانندگان توزیع شده باید بپردازند و رانندگان نیز حق دریافت کرایه بیشتر را ندارند.

وی تصریح کرد: امسال با توجه شیوع کرونا میزان مسافر ۲۵ درصد و میزان درآمد تاکسیرانان ۵۰ تا ۶۵ درصد کاهش یافت.

به گفته مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین، درآمد رانندگان تاکسی در خطوط منتهی به دانشگاه‌ها تا ۹۰ درصد کاهش یافته‌است.

وی اضافه کرد: افزایش نرخ کرایه وانت بارها نیز بر همین اساس تا ۲۱ درصد پیش‌بینی شده و رانندگان این نوع وسایل نقلیه حق دریافت کرایه بیشتری را از صاحبان بار و کالا ندارند.

این مسئول ادامه داد: مسافران می‌توانند از چهار طریق شکایت و پیشنهادات خود را یعنی توسط بازرسان واحد گشت، واحد رسیدگی به شکایات سازمان با شماره ۳۳۸۴۸ داخلی ۱۱۰، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۱۳۳ یا از طریق سامانه ارتباط مردمی (سامد) با شماره ۳۳۸۳۹ به صورت شبانه‌روزی اعلام کنند.

منبع: همشهری آنلاین

کد خبر 427120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.