ظرفیت تولید برق ایران ۳ هزار مگاوات افزایش می‌یابد

وزیر نیرو از ورود ۱۸ واحد نیروگاهی در چارچوب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با ظرفیت بیش از سه هزار مگاوات به مدار برق کشور خبر داد.

به‌گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، رضا اردکانیان با بیان اینکه امسال ۱۸ واحد نیروگاهی در چارچوب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با ظرفیت بیش از سه هزار مگاوات وارد مدار بهره‌برداری می‌شود، اظهار کرد: در این سال‌ها (دولت تدبیر و امید) هر سال ۴۰ هزار میلیارد تومان در صنعت برق کشور از منابع دولتی و خصوصی سرمایه گذاری شده است.
وی با بیان اینکه دستاوردهای ما علاوه بر افزایش ظرفیت نصب شده، در بخش کاهش تلفات نیز چشمگیر است، گفت: سال گذشته موفق شدیم تلفات شبکه توزیع برق کشور را تک رقمی کرده و برای نخستین بار در تاریخ صنعت برق کشور به ۹.۷۶ درصد رسید.
وزیر نیرو ادامه داد: این در حالی است که نسبت به سال ماقبل آن فقط توانستیم هفت دهم درصد تلفات را کاهش دهیم که معادل ۵۰۰ میلیون متر مکعب صرفه جویی در گاز مصرفی نیروگاه‌ها، کاهش انتشار حدود یک میلیون تن دی اکسید کربن در هوای کشور و صرفه‌جویی ۲۴۰ میلیون یورو در احداث نیروگاه جدید بود و چنانچه کاهش پیدا نمی‌کرد نیاز به ظرفیت نصب شده بیشتری داشتیم.

کد خبر 427093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.