استفاده از موبایل هنگام راه رفتن در این شهر ممنوع می‌شود

مقامات شهر یاماتو ژاپن اخیرا لایحه ای را به شورای شهر ارسال کردند تا به وسیله آن مردم برای استفاده از تلفن‌های همراه هنگام راه رفتن منع شوند

به گزارش خبرنگار ایمنا، با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و وابستگی بیشتر به اینترنت، افراد بیشتری نیز هنگام کلاس درس، دورهمی‌های خانوادگی، ورزش و حتی غذا خوردن در حال کار با تلفن‌های همراه خود هستند.

این مساله در مواردی می‌تواند سلامت جسمی و حتی زندگی افراد را تهدید کند، از جمله کسانی که هنگام راه رفتن و عبور از خیابان به محیط پیرامون خود به خاطر موبایل‌هایشان بی‌توجه هستند. ژاپن به عنوان یک کشور پیشرفته نیز از این وضعیت مستثنی نیست.

در ژاپن تعداد تصادف با عابرین پیاده و دوچرخه‌سوارانی که هنگام تردد در سطح شهر با تلفن‌های همراه خود کار می‌کنند در حال افزایش است. از این رو اعضای شورای شهر یاماتو با تصویب لایحه‌ای به مردم شهر توصیه کرده‌اند: "سرهایتان را بالا بگیرید! "

بیش از ۱۴ درصد از جمعیت این شهر برمبنای برخی مطالعات انجام شده هنگام راه رفتن، به صفحه موبایل‌های خود خیره شده‌اند به همین سبب مقامات شهر یاماتو ژاپن اخیراً لایحه‌ای را به شورای شهر ارسال کردند تا به وسیله آن مردم برای استفاده از تلفن‌های همراه هنگام راه رفتن منع شوند.

ماساکی یاسومی، یکی از مقامات رسمی این شهر است که درباره لایحه اخیر شورای شهر می‌گوید: تعداد افرادی که از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنند به سرعت افزایش یافته و به همین ترتیب تعداد تصادفات در منطقه پرجمعیت روبه افزایش است. ما می‌خواهیم از این امر جلوگیری کنیم."

البته این ممنوعیت جنبه فرهنگسازی و نمادین دارد نه جنبه حقوقی؛ یاسومی در این باره مدعی است: برای کسانی که نمی‌توانند نگاهشان را از صفحه نمایشگر تلفن خود در خیابان جدا کنند، مجازاتی نخواهد بود بلکه امیدواریم ممنوعیت‌ها باعث آگاهی بیشتر در مورد خطرات این موضوع شود. پوسترها و پیام‌ها شهروندان را از این قانون آگاه می‌کنند که انتظار می‌رود از ماه آینده عملی شود.

به گزارش ایمنا، شهر یاماتو در دشت‌های شمال مرکزی استان کاناگاوا در کشور ژاپن واقع شده و با سه شهر از همان کشور کوشو، تایوا و مینامی‌اوئونوما خواهرخوانده است.

با اینکه یاماتو در تاریخ ۱ فوریه ۱۹۵۹ به عنوان شهر شناخته شد، اما از قدمت تاریخی چند هزارساله برخوردار بوده و باستان شناسان سرامیک و آثاری را در این منطقه یافته‌اند که قدمت آن به دوران پارینه سنگی باز می‌گردد.

کد خبر 427055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.