قرارداد صادرات ۲ ساله برق ایران به عراق امضا شد

وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران از امضای قرارداد ۲ ساله صادرات برق به عراق، میان دو کشور به امضا خبر داد.

به گزارش ایمنا، وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران از امضای قرارداد ۲ ساله صادرات برق به عراق، میان دو کشور به امضا خبر داد و اظهار کرد: تمامی قراردادهای صادرات برق به عراق تا پیش از این یک ساله بوده اما در این سفر، مذاکرات نهایی شده و قرارداد دو ساله صادرات برق برای سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ با وزارت برق عراق به امضا رسید.

وی افزود: با پیگیری‌هایی که نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در عراق داشته، در این سفر حدود ۴۰۰ میلیون دلار (معادل نیمی از مطالبات برق ایران) از طرف عراقی وصول شد.

وزیر نیرو گفت: در جریان این سفر علاوه بر دیدار با «ماجد مهدی حنتوش» همتای عراقی، با مقام‌های ارشد دولت عراق از جمله رئیس جمهوری، نخست وزیر، وزیر دارایی و رؤسای بانک مرکزی و بانک تجارت عراق با هدف پیگیری توافق‌ها و مذاکرات قبلی، نشست‌های مؤثری داشته است.

اردکانیان اظهار کرد: در این جلسات هم، توافقات گذشته مرور شد و هم برنامه همکاری سه ساله‌ای که برای بازسازی صنعت برق عراق توسط بخش خصوصی ایران - قبلاً به امضا رسیده بود- و هم پیرامون مطالبات بخش برق از وزارت برق عراق و نیز قرارداد صادرات برق مذاکره کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شد هفته آینده هیأت‌های فنی و تخصصی بخش خصوصی ایران برای امضای دو قرارداد مهم در زمینه کاهش تلفات شبکه توزیع برق و همچنین تعمیر و بازسازی ادوات و تجهیزات برقی عراق به بغداد سفر کنند.

وزیر نیرو با اشاره به مأموریتی که به نیابت از سایر وزارتخانه‌ها در این سفر داشته گفت: مذاکراتی هم در خصوص ایجاد تسهیلات بیشتر برای سایر تبادلات تجاری با مقام‌های عراق داشته است. همچنین گزارش کاملی از دستاوردهای این سفر را متعاقباً به هیأت دولت ارائه می‌کند.

‌منبع: ایرنا

کد خبر 427040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.