۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۷
سقط ۵ جنین در فاصله خانه تا قنات

کشف ۱۵۳ قبضه سلاح غیرمجاز در استان خوزستان، ۴۰ مصدوم در حادثه انفجار دیگ بخار کارخانه مواد شیمیایی در هند، مهار آتش‌سوزی در محوطه تاریخی ربع‌رشیدی تبریز، مهار آتش‌سوزی مزرعه گندم در سمنان و تفریح مرگبار ۱۰۹ نفر در مازندران در طول یک سال گذشته، عناوین مهم‌ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دهیار روستای بشیر آباد تربت جام (خراسان رضوی) گفت: زنان روستا به ناچار از قنات یا چشمه‌ای که فاصله آنها به ترتیب ۷۰۰ متر و یک و نیم کیلومتر است آب را بر دوش‌شان حمل می‌کنند که باعث شده اکثر زنان روستا مبتلا به دیسک کمر و آرتروز گردن شوند و حتی باعث سقط جنین پنج مادر باردار شده است.

محمد شکارچی درباره مشکل بی آبی این روستا می‌گوید: این روستا دارای آب لوله کشی نیست و از سال ۱۳۸۲ آبرسانی این روستا توسط تانکر انجام می‌شود و اکنون اداره آبفای شهرستان هر روز یک تانکر ده هزار لیتری در مخزن بتنی روستا تخلیه می‌کند که این آب کفاف مصرف حتی ۵۰ درصد مردم روستا را هم نمی‌دهد و بقیه مردم روستا برای تأمین آب به سراغ قناتی که آبش بهداشتی نیست یا چشمه‌ای که در یک و نیم کیلومتری روستا قرار دارد، می‌روند.

دهیار بشیرآباد در ادامه می‌گوید: اداره آبفای شهرستان از ابتدای امسال بابت هر تانکر آب درخواست مبلغی حدود یک میلیون ریال کرده است که این مبلغ در توان بودجه دهیاری و مردم روستا نیست و این اداره تهدید کرده است در صورت عدم پرداخت این مبلغ دیگر به شما آب نخواهیم داد.

کشف ۱۵۳ قبضه سلاح غیرمجاز در استان خوزستان

فرمانده انتظامی استان خوزستان از کشف ۱۵۳ قبضه سلاح غیرمجاز در چند روز گذشته در این استان خبر داد.

سردار حیدر عباس‌زاده درباره مبارزه بی‌امان با دارندگان سلاح غیرمجاز، عاملان خرید و فروش سلاح و مهمات غیرمجاز و عاملان تیراندازی‌ها در استان خوزستان، اظهار کرد: در راستای ارتقا امنیت عمومی استان خوزستان، طرح جمع‌آوری سلاح و مهمات غیرمجاز و دستگیری افرادی که به سمت منازل، اماکن، مغازه‌ها و خودروها تیراندازی می‌کنند، با برنامه‌ریزی‌های مناسب و ارائه راهکارهای اجرایی، دستورات عملیاتی به پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان ابلاغ شد.

فرمانده انتظامی استان خوزستان ادامه داد: پلیس اطلاعات و امنیت عمومی با همکاری سایر یگانها با کار اطلاعاتی و تلاش مستمر در سطح استان در چهار روز گذشته با هماهنگی قضائی در چندین عملیات پی در پی ۹۱ متهم که از عاملان تیراندازی‌ها و دارندگان سلاح غیرمجاز بودند را شناسایی و دستگیر کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، ۲۷ قبضه سلاح جنگی، ۱۲۶ قبضه سلاح شکاری (مجموعاً ۱۵۳ قبضه سلاح غیرمجاز) به همراه یک هزار و ۷۳۶ عدد انواع فشنگ کشف شد.

وی با بیان اینکه در ۷۵ روز گذشته از سال جاری، تعداد یک هزار و ۵۴۵ قبضه سلاح و ۱۶ هزار و ۵۸ فشنگ جنگی و شکاری کشف شده، گفت: در این مدت، یک هزار و ۲۰۴ متهم نیز دستگیر شدند.

عباس‌زاده با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی، خاطرنشان کرد: پلیس با عاملان خرید و فروش سلاح، دارندگان سلاح‌های غیر مجاز و عاملان تیراندازی برخورد جدی داشته و در این امر مصمم است تا محیط را برای متخلفان ناامن و برای آحاد مردم آرامش در پی داشته باشد.

۴۰ مصدوم در حادثه انفجار دیگ بخار کارخانه مواد شیمیایی در هند

در پی وقوع آتش‌سوزی ناشی از انفجار دیگ بخار اسید نیتریک در یک کارخانه شیمیایی در شهر "داهج" ایالت "گجرات" هند، دست‌کم ۴۰ کارگر زخمی شدند.

طبق اعلام مقامات محلی هند، بعد از ظهر چهارشنبه به دنبال وقوع انفجار دیگ بخار یک شرکت زراعی-شیمیایی در ایالت "گجرات" بین ۳۵ تا ۴۰ کارگر دچار جراحات سوختگی شدند.

این حادثه در حالی رخ داده که امروز طوفان "نیسارگا" نیز بخش‌هایی از این کشور را درنوردیده است.

همه مصدومان به بیمارستان‌های منطقه "بهاروچ" منتقل شده‌اند و تلاش‌ها برای کنترل آتش‌سوزی هم‌چنان ادامه دارد.

به دلیل وجود مواد شیمیایی سمی در نزدیکی این کارخانه، ساکنان روستاهای اطراف طی یک اقدام پیشگیرانه تخلیه شده‌اند.

حدود ۱۰ دستگاه کامیون آتش‌نشانی به همراه چندین آمبولانس به محل حادثه اعزام شده‌اند. آتش‌سوزی به حدی است که ستون‌های دود ناشی از آن از فاصله دور قابل مشاهده است.

هنوز علت دقیق وقوع این آتش‌سوزی در کارخانه شیمیایی مشخص نشده است اما پلیس، تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده است.

در پی اعمال قرنطینه سراسری به دلیل همه‌گیری بیماری کووید -۱۹، هند شاهد شمار بی سابقه‌ای از حوادث در کارخانه‌های سراسر کشور بوده است.

بنا بر گزارش اسپوتنیک، ماه گذشته مجموعه‌ای از حوادث در چندین کارخانه در سراسر هند اتفاق افتاد که از این میان می‌توان به نشت گاز در کارخانه پلیمر متعلق به یک شرکت کره جنوبی در شهر "ویساکاپاتنام" هند که در آن حداقل ۱۲ نفر جان خود را از دست دادند و حدود ۲۰۰۰ نفر در بیمارستان بستری شدند نیز اشاره کرد.

مهار آتش‌سوزی در محوطه تاریخی ربع‌رشیدی تبریز

آتش‌سوزی در محوطه تاریخی ربع‌رشیدی تبریز با تلاش آتش نشانان تبریزی مهار شد.

عصر چهارشنبه بعد از گزارش وقوع آتش سوزی در محوطه مجموعه تاریخی ربع‌رشیدی تبریز نیروهای آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

با حضور و اقدام به موقع نیروهای آتش نشانی شهرداری تبریز آتش‌سوزی در محوطه ربع‌رشیدی تبریز مهار و خاموش شد.

هنوز علت آتش سوزی از طرف مسئولان امر اعلام نشده است.

مهار آتش‌سوزی مزرعه گندم در سمنان

مدیرعامل آتش‌نشانی سمنان ضمن بیان اینکه با تلاش آتش‌نشانان حریق گسترده مزرعه گندم در شهر سمنان مهار شد، گفت: ۱۰ آتش‌نشان برای اطفای این آتش‌سوزی به محل اعزام شدند.

سعید اسماعیل پور ضمن بیان اینکه ساعت ۱۵:۵۷ روز چهارشنبه وجود حریق گسترده در مزرعه گندم به سازمان آتش‌نشانی سمنان گزارش شد، ابراز داشت: این حادثه در میدان کشاورز پشت امام‌زاده اشرف (ع) به وقوع پیوست که با تماس شهروندان بلافاصله کارکنان آتش‌نشانی به محل اعزام و کار اطفای حریق آغاز شد.

وی افزود: چهار دستگاه خودرو و ۱۰ آتش‌نشان از ایستگاه شماره یک، دو و چهار سازمان آتش‌نشانی برای امدادرسانی این آتش‌سوزی به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل آتش‌نشانی سمنان ضمن بیان اینکه نیروهای عملیاتی بعد از رسیدن به محل با سرعت به چند تیم عملیاتی تقسیم شدند، ابراز داشت: عملیات با ورود آتش‌نشانان مهار و از سرایت به باغ‌ها و مزارع اطراف جلوگیری به عمل آمد که باید گفت این حادثه آسیب جانی نداشت اما مزرعه خسارت دید.

اسماعیل پور اضافه کرد: از همشهریان تقاضا می‌شود از انداختن شیشه و پلاستیک در مراتع و پای درختان به طور جد خودداری کنند زیرا این وسایل ضمن آلوده کردن محیط‌زیست همانند ذره‌بین عمل کرده و باعث آتش‌سوزی و حوادث جبران ناپذیر می‌شود.

تفریح مرگبار ۱۰۹ نفر در مازندران در طول یک سال گذشته

مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت: در سال گذشته ۱۰۹ نفر از هموطنان در دریا، رودخانه، استخر و کانال غرق شدند.

علی عباسی، مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اعلام این خبر گفت: از این تعداد ۶۲ نفر در دریا، ۳۳ نفر در رودخانه، ۲ نفر در استخر شنا، ۴ نفر هم در دریاچه مصنوعی و سد و ۴ نفر کانال و ۳ نفر هم سایر مکان‌ها و یک نفر هم استخر کشاورزی هستند.

وی با اشاره به اینکه آشنایی با فنون اولیه شنا، آشنایی با محدودیت‌ها و رعایت آن‌ها از ابتدایی‌ترین الزامات قبل از شنا است، افزود: اطلاع از وضعیت عمق آب قبل از تصمیم به شیرجه زدن و حتی قبل از ورود به آب ضروری است.

عباسی ادامه داد: شیرجه در آب‌های کم عمق خطر ضربه به سر و نیز شکستگی گردن را به دنبال دارد.

کد خبر 427025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.