درس‌ها و عبرت‌ها از رهبری امام خمینی(ره)

نایب رئیس شورای شهر مشهد از برش‌های مختلف زندگی امام خمینی(ره) با عنوان درس‌ها و عبرت‌ها روایت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا موحدی‌زاده در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "درس‌ها و عبرت‌ها از رهبری امام خمینی (ره) که در شامگاه ۱۳ خرداد ۱۳۶۸ خورشیدی در بیمارستان قلب جماران به علت ایست قلبی درگذشت؛ چه بوده است؛

او در ۱۳ آبان ۱۳۴۳ از سوی ساواک پهلوی بازداشت و به ترکیه و سپس عراق به مدت ۱۴ سال تبعید شد. نشان داد که با بازداشت و تبعید رهبر، نهضت و مبارزه برحق یک ملت شکست نمی‌خورد.

او در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ پس از تحمل تبعید ترکیه و عراق، از فرانسه به ایران بازگشت و مورد استقبال کم نظیر میلیون‌ها ایرانی قرار گرفت. نشان داد استقامت در مبارزه در نهایت به ثمر می‌نشیند.

او در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ با پشتیبانی مردم ایران و روشنفکران مبارز، بزرگترین انقلاب پایان قرن بیستم را به پیروزی رسانید. نشان داد سلطنت و قدرت مطلق شاه پایان می‌پذیرد و خواست اکثریت مردم مبنی بر جمهوری اسلامی در نهایت بر کرسی می‌نشیند.

او در ۱۳ خرداد ۱۳۶۸ از دنیا رفت و در بزرگترین بدرقه تاریخ؛ مردم ایران پیکر او را تشییع و به خاک سپردند. نشان داد جز ذات حق تعالی، همه بندگان فانی اند و می‌میرند و در محضر حق، ماجور و پاسخگو خواهند بود.

او هم مانند همه انسان‌ها و رهبران انقلاب‌ها، دارای نقاط قوت و ضعف بود. خودش نیز بارها متواضعانه به اشتباهات و خطاهایش اعتراف می‌کرد؛ نشان داد می‌شود رهبری را به خاطر ویژگی‌های خوب و مثبتش دوست داشت و همزمان منتقد شیوه حکمرانی اش و خیرخواه او هم بود.

در تاریخ ۱۴ خرداد ۱۳۶۸؛ آیت الله خامنه‌ای از سوی مجلس خبرگان به رهبری نظام جمهوری اسلامی انتخاب و منصوب شد. ۳۱ سال از رهبری او نیز می‌گذرد. تجربه نشان داده است، اگر رهبری بتواند با "صداقت، شجاعت و عدالت" بر قلوب مردم ایران و نه ابدان آنها حکومت کند، می‌تواند فرجام نیک، خوش، توسعه آفرین، صلح آمیز و کم خطر را برای مردان، زنان و جوانان کشورش رقم بزند، ان شاء الله."

کد خبر 426992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.