سرنوشت بیکاران کرونایی که پیامکی دریافت نکرده‌اند چه می‌شود؟

مسئول بیمه بیکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: افراد بیکاری شده‌ای که لیست بیمه دی ماه ۹۸ خود را پرداخت و پس از ثبت نام در سامانه بیمه بیکاری کد رهگیری دریافت کرده باشند، مشمول دریافت بیمه بیکاری خواهند بود.

عادله امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره افرادی که به دلیل کرونا بیکار شده‌اند اما هنوز پیامکی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریافت نکرده‌اند، اظهار کرد: این مسئله بسته به تاریخ بیکار شدن افراد دارد. افراد بیکاری شده‌ای که لیست بیمه دی ماه ۹۸ خود را پرداخت و پس از ثبت نام در سامانه بیمه بیکاری کد رهگیری دریافت کرده باشند، مشمول دریافت بیمه بیکاری خواهند بود و در صورتی که به هر دلیلی در مرحله اول وجه بیمه بیکاری خود را دریافت نکرده باشند، در مرحله دوم دریافت خواهند کرد. این افراد نیازی به حضور در ادارات کار ندارند.

وی درباره افرادی که بعد از ۳۰ روز از زمان بیکار شدن خود در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند، گفت: بر اساس ماده شش قانون بیمه بیکاری، ثبت بیکاری حداکثر تا ۳۰ روز پس از اولین روز بیکاری امکان پذیر است و خارج از این مهلت تنها با ارائه عذر موجه و از طریق مراجع حل اختلاف امکان پذیر است؛ بی اطلاعی بر اساس ماده ۳۰۶ آئین دادرسی مدنی عذر موجه تنها شامل مواردی چون بازداشتی، فوت اقوام درجه یک خانواده و یا بیماری است. همچنین دلایل دیگری که مورد تأیید مراجع حل اختلاف باشد می‌تواند به عنوان عذر موجه تلقی شود.

مسئول بیمه بیکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خاطرنشان کرد: زمان واریز مرحله دوم بیمه بیکاری مشمولان هنوز مشخص نیست بنابراین افرادی که تاکنون برای دریافت وجه بیمه بیکاری ناشی از کرونا، پیامکی دریافت نکردند تا پایان این مرحله، نگران نباشند.

کد خبر 426984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    0 0
    سلام کار فرما برای بیمه ییکاری همه کارگران را ثبت نام کرده اما هنوز برای من پیامک نیومده درحالی که برای بقیه امده من چکار باید انجام دهم
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    11 2
    سلام برای همه همکاران پیامک اومده وحتی پولش اومده بجز من واقعا ما چکار کنیم البته می دونیم ازاینجا هم جای نمی رسیم