امام خمینی اسلام را در دوران معاصر زنده کرد

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: امام خمینی (ره) اسلام را در دوران معاصر زنده کرد. مبارزه امام (ره) برای ملت‌های دیگر جهان الگو شد و به همین دلیل می‌توان گفت که قیام امام خمینی (ره) در سال ۵۷، آینده جهان را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.

عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون تأثیر حرکت امام خمینی (ره) در جهان اظهار کرد: حرکت عظیم امام خمینی در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، الگوی همه جهانیان در دهه‌های بعدی بود. استقلال خواهی، آزادی طلبی و مبارزه با استکبار امروز از مرزهای جغرافیای ایران فراتر رفته و در حال حاضر به آمریکا رسیده است.

وی افزود: امام خمینی (ره) اسلام را در دوران معاصر زنده کرد. مبارزه امام (ره) برای ملت‌های دیگر جهان الگو شد و به همین دلیل می‌توان گفت که قیام امام خمینی (ره) در سال ۵۷، آینده جهان را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر انقلاب اسلامی الهام بخش ملت‌های جهان و به ویژه مسلمانان در مناطق مختلف دنیا است. روند بیداری اسلامی با اقدامات ملت ایران رقم خورده و سال‌های پیش رو متأثر از حرکت امام خمینی (ره) و میراث ایشان برای ملت‌های جهان است. می‌توان گفت اسلام سیاسی در دوران معاصر، تحولات مختلفی را در بخش‌های متفاوت جهان رقم خواهد زد.

مقتدایی خاطرنشان کرد: مقابله با خوی استکبار و مبارزه با سلطه گری، جز موارب است که در قالب نفی سلطه بیگانه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز وجود دارد. در کنار نفی استبداد، دو مسئله مهمی است که اساس نظام جمهوری اسلامی را در صحنه سیاست خارجی را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 426972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.