نقوی حسینی: امام خمینی انقلاب را محدود به مرزهای ایران نمی‌دید

نماینده مردم قم در مجلس دهم گفت: ایشان انقلاب را محدود در مرزهای ایران نمی‌دیدند و اعتقاد داشتند که باید از تمامی مستضعفان جهان در مقابله با کشورهای سلطه و سرمایه داری حمایت کرد.

سید حسین نقوی حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در مورد سیره عملی و تئوری امام خمینی (ره) در حوزه سیاست خارجی، اظهار کرد: توصیه‌های ایشان در حوزه سیاست خارجی به مقامات و مسئولان پیرامون سه محور است. اول مقابله با استکبار و قدرت‌های سلطه گر و متجاوز است که امام خمینی (ره) بارها در سخنرانی‌های ایشان تکرار شد. در توصیه‌های مکتوب ایشان تاکید شده که سردمدار نظام‌های سلطه‌گر، آمریکا بوده که بارها علیه آن به مردم هشدار دادند.

وی افزود: محور دوم توصیه‌های امام خمینی (ره) در حوزه سیاست خارجی، حمایت از مستضعفان جهان است؛ زیرا ایشان انقلاب را محدود به مرزهای ایران نمی‌دیدند و اعتقاد داشتند که باید از تمامی مستضعفان جهان در مقابله با کشورهای سلطه و سرمایه داری حمایت کرد.

نماینده مردم قم در مجلس دهم ادامه داد: محور سوم توصیه‌های امام خمینی (ره، حمایت از مسلمانان جهان بود. ایشان این موضوع را تکلیفی الهی و جز رسالت انقلاب می‌دانست و معتقد بود باید در هر جای دنیا که هستیم از حقوق مسلمانان دفاع کنیم؛ به ویژه در مقابل رژیم صهیونیستی که به سرمایه‌های اسلامی تجاوز کرده است.

کد خبر 426948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.