با قاطعیت در مقابل ساخت و ساز غیرمجاز می‌ایستیم

شهردار کرمانشاه با تاکید به برخورد قاطع با ساخت و ساز غیرمجاز در شهر گفت: اجراییات در عملیات تخریب در شهرک فدک بی‌تدبیری کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا سعید طلوعی در برنامه صدای شهر اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۸۷۶ مورد برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز در کارنامه اداره اجراییات است که نسبت به سال‌های گذشته حدود ۴۰۰ درصد افزایش داشته است و این آمار نشان از عملکرد خوب اداره اجراییات در برخورد با زمین‌خواران و سودجویان است.

وی افزود: ساخت و ساز غیرمجاز به غیر از وارد کردن خسارت به سیما و منظر شهری از نظر ایمنی برای خود شهروندان خسارت بار است.

شهردار کرمانشاه با اشاره به اتفاق ناگوار فوت خانم پناهی در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز شهرک فدک افزود: همه از این مسئله ناراحت و متأثر شدیم که از طرف مجموعه شهرداری از همه مردمی که این اتفاق باعث رنجش خاطرشان شد و همچنین خانواده پناهی عذرخواهی می‌کنم.

وی اظهار کرد: پرسنل اداره اجراییات در این عملیات تخریب بی‌تدبیری کردند و می‌توانستند به شکل بهتری این مسئله را به انجام برساند.

طلوعی با اشاره به لزوم اخذ مجوز برای هرگونه ساخت و ساز در حریم شهر از شهرداری افزود: زمین ۹۶۰ مترمربعی که خانواده مرحوم پناهی مدعی مالکیت آن هستند به دلیل قرار گرفتن در حریم رودخانه فصلی، حریم برق فشارقوی و داشتن کاربری فضای سبز قابلیت اعطای پروانه ساخت و ساز ندارد که در این موارد شهرداری بعد از احراز مالکیت به مالکان ماعوض و یا بعد کارشناسی برابر قیمت روز، زمین را از آنها خریداری می‌کند.

وی ادامه داد: در کارشناسی‌های اولیه قیمت این زمین با متراژ اعلام شده از سوی وارثان خانم پناهی، در حدود دو میلیارد تومان اعلام شده و مرحومه پناهی به صورت غیرمجاز در حدود ۴۰ متر آن ساخت و ساز غیرمجاز انجام داده بود که احتمال این ساخت و ساز توسط این خانم به دلیل مشکلات فراوان تقریباً غیرممکن است و منتظر اعلام نظر مجموعه قضائی و دستگاه‌های نظارتی خواهیم ماند.

شهردار کرمانشاه افزود: در زمینه تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز قاطع هستیم و قطعاً همین برخورد قاطع با حاشیه‌نشینان در محله‌های بالانشین نیز اجرا خواهد شد.

طلوعی از سو استفاده برخی زمین‌خواران در پس این اتفاق پیش آمده افزود: سودجویان و زمین‌خواران با احساسی شدن فضا فرصت را غنیمت شمرده و نسبت به ساخت و سازهای غیرمجاز اقدام کرده اند که به زودی با همراهی استاندار، دادستان و سایر دستگاه‌های مرتبط در اقدامی جهادی به سراغ همه آنها رفته و قانون را در حق آنها اجرا می‌کنیم.

کد خبر 426947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.