جوکار: اگر مسئولان راه امام را ادامه دهند همیشه موفق خواهند بود

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی با تکیه بر توکل خدا راه امام خمینی (ره) را ادامه دهند، در تمامی زمینه‌ها موفق خواهند بود.

محمد صالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در مورد ویژگی‌های سیره سیاسی امام خمینی اظهار کرد: امام خمینی (ره) دارای ویژگی‌های متعدد درون شخصیتی بودند که ایشان را از دیگران متمایز می‌کرد. در حقیقت معنویت و عرفان ایشان نشان از این دارد که خداوند امام (ره) را به عنوان یک رهبر که توانایی تحلیل و تصمیم‌گیری متمایز از دیگران دارد، برای مردم آفرید.

وی افزود: این ویژگی حاصل یک عمر تحثیر نفس و تحجد بود که امام خمینی (ره) به آن دست یافته بودند. این موضوع باعث شد که امام (ره) نفوذ عمیقی بر دل‌های مردم داشته باشد که ناشی از ایمان به خدا و شجاعت بسیار زیادش بود.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اراده محکم امام خمینی (ره) در باره آنچه که باید در منطقه، ایران و جهان اتفاق می‌افتاد قابل ستایش است. حضرت امام (ره) از آنچنان قدرت کلامی و گفتمانی برخوردار بود که توانست آن را ترویج دهد، به صورتی که امروز شاه نتایج آن در سایر کشورهای جهان هستیم.

جوکار تاکید کرد: رمز موفقیت امام خمینی (ره) در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی، هدایت مطلوب انقلاب به واسطه روحیه معنوی ایشان بود. حضرت امام (ره) توده‌های انسانی را بدون به‌کارگیری سلاح و روش‌های قهرآمیز و با بسیج توده‌ها به ثمر رساند.

وی ادامه داد: چنین شخصیت روحانی و مرجعی که می‌تواند به خوبی توده‌های مردم را علیه رژیم ستم شاهی بسیج کرده و ساختار سیاسی قدرت را که سال‌ها است در ایران شکل گرفته برهم بزند، قطعاً توانایی برهم زدن معادلات سیاسی دنیا را نیز دارد. شخصیت ممتاز امام خمینی (ره) و انقلاب ایشان باعث شد سران کشورهای استکباری را به وحشت بیفتند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز باید با توجه به روحیه بی تکلفی امام خمینی (ره) و تحریم نفس و همچنین توکل بر خدا، مسیر ایشان را ادامه دهیم. قطعاً اگر کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی با تکیه بر توکل خدا راه امام خمینی (ره) را ادامه دهند، در تمامی زمینه‌ها موفق خواهند بود؛ چرا که راه ایشان در زمان انقلاب و همچنین هشت سال دفاع مقدس راهگشا بود.

جوکار تصریح کرد: مسئولان باید ساده زیستی امام خمینی (ره) و راه و روش ایشان را به یاد داشته باشند تا بتوانند مشکلات مردم را حل کنند.

کد خبر 426946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.