۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
آتش‌سوزی مرموز در شوشتر

شهادت پرستار هرمزگانی در اثر کرونا، کشف جنازه در کانال آبیاری هفت تپه، سقوط شیمیدان ایرانی از ارتفاعات لرستان و بازداشت عامل آزار گوسفند در کرمان، عناوین مهم‌ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در این بسته خبری مطالعه می‌کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فضای سبز و چمن پارک جزیره شوشتر به علت نامعلومی دچار آتش شد؛ این پارک که در مجاورت پل شهید کجباف و توسط آب رودخانه کارون محور شده است.

بنا بر این گزارش مسئولان شهری شوشتر تاکنون اقدامی برای آبیاری فضای سبز پارک جزیره نکرده بودند و یکی از مشکلات این پارک عدم روشنایی و مسیر دسترسی به آن بود.

شهرستان شوشتر در شمال خوزستان و مرکز آن با اهواز ۸۸ کیلومتر فاصله دارد.

شهادت پرستار هرمزگانی در اثر کرونا

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هر یک از مبتلایان به کووید ۱۹ که فوت می‌کنند با الگوی خاصی فوت می‌کند، هفته گذشته یک پرستار با علامت خستگی بعد از کووید ۱۹ فوت کرد.

سعید نمکی در نشست کمیته علمی درمان کووید ۱۹ در بیمارستان قلب شهید رجایی افزود: به طور مستمر با یافته‌های جدیدی درباره کرونا و بیماری کووید ۱۹ مواجه هستیم به عنوان مثال چهار روز پیش یک پرستار در هرمزگان فوت کرد. تنها علامت او خستگی بود و معلوم شد که تست کووید ۱۹ او مثبت شده است.

وی گفت: یافته‌های زیادی درباره علائم کووید ۱۹ و علت فوت این بیماری به دست آمده است اما هنوز برای قضاوت نهایی و اسم گذاشتن روی علائم این بیماری زود است.

وزیر بهداشت افزود: بیماری کووید یک بیماری شتر گاو پلنگ است که هم گاز می‌گیرد هم لگد می‌زند و باید خودمان را برای شرایط سخت‌تر و متفاوت آماده کنیم.

نمکی ادامه داد: باید وضعیت مبتلایان و فوتی‌های بیماری کووید ۱۹ مرحله به مرحله بررسی شود. من تردید ندارم هریک از فوتی‌های این بیماری با الگو و تابلوی خاص خودش فوت می‌کند و همه بیماران با یک الگوی مشترک از بین نمی‌روند.

وزیر بهداشت گفت: باید از منظرهای مختلف به بیماری کووید ۱۹ نگاه کنیم, از متخصصان رشته‌های مختلف نظرخواهی کنیم و همکاری‌های بین بخشی را تقویت کنیم.

کشف جنازه در کانال آبیاری هفت تپه

جسد یک مرد جوان در کانال آبیاری هفت تپه توسط کارگران شرکت کشت و صنعت هفت تپه در کانال آبیاری این شرکت مشاهده شد.

کارگران شرکت هفت تپه ساعت ۱۰:۱۵ دقیقه صبح سه شنبه جنازه مردی با هویت نامشخص و حدود ۴۰ سال سن را در کانال کشاورزی این شرکت مشاهده کردند.

جسد این مرد مجهول‌الهویه با کمک کارگران هفت تپه از آب بیرون آورده شد و همچنین کارگران مدعی شدند که این جسد متعلق به این منطقه نیست و چند مدتی از مرگ آن می‌گذرد که به واسطه آب جا به جا شده است.

دادستان شوش از انتقال این جسد به سردخانه خبر داد و گفت: تحقیقات درباره علت مرگ و شناسایی هویت فرد مذکور توسط نیروی انتظامی شهرستان آغاز شده است.

سقوط شیمیدان ایرانی از ارتفاعات لرستان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان، صارم رضایی اظهار داشت: فرشاد جمشیدی جوان ۳۰ ساله دانشجوی دکترای شیمی به همراه دو تن از دوستان خود، به ارتفاعات کوه گرین شهرستان نور آباد رفتند که بر اثر سقوط از ارتفاع جان خود را از دست داد.

وی افزود: به علت ناهمواری مسیر و صعب‌العبور بودن کوه گرین همراهان وی نتوانستند خود را به پایین کوه برسانند و ناچار به تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات شدند، همچنین نیروهای جمعیت هلال احمر با اعزام بالگرد به صحنه حادثه جان آن دو نفر را نجات دادند و جسد فرشاد را از صخره‌های کوه گرین به طرف شهر نورآباد انتقال دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان از هموطنان خواست که در هنگام وقوع حوادث با شماره‌گیری ۱۱۲ مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر و اطلاع رسانی به موقع، نیروهای امدادی عملیاتی این جمعیت را در حضور به موقع در صحنه حادثه کمک کنند.

بازداشت عامل آزار گوسفند در کرمان

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا سرهنگ رامین پاشایی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا و دریافت گزارشات واصله مبنی بر آزار رساندن به یک رأس گوسفند که باعث جریحه‌دار شدن احساسات هموطنان و ناراحتی حامیان حقوق حیوانات شده بود، رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه محل وقوع این جرم در استان کرمان صورت گرفته است، افزود: طی اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، فرد مجرم در شهرستان کهنوج مورد شناسایی قرار گرفت و ضمن هماهنگی با مقام قضائی به اداره پلیس انتقال داده شد. متهم پس از مواجهه با ادله جرم، به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

این مقام مسئول گفت: انتشار هرگونه کلیپ که نشان دهنده کودک آزاری و دگرآزاری یا حیوان آزاری باشد، به عنوان یک فعل مجرمانه و یک عمل خلاف انسانیت تلقی شده و پلیس فتا در صورت مشاهده موارد مشابه با عامل یا عاملان و همچنین انتشاردهندگان این تصاویر دردناک که باعث جریحه‌دار شدن احساسات عمومی هم‌وطنان در فضای مجازی می‌شود، با جدیت برخورد خواهد کرد.

کد خبر 426934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.