دادرس: بایکوت شده‌ام و از کاهش محرومیت کفاشیان خبر ندارم

عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال گفت: مدتی است دوستان در کمیته استیناف من را بایکوت کرده‌اند و محرمانه جلسه می‌گذارند و حکم می‌دهند.

به گزارش ایمنا مهدی دادرس درباره اینکه چرا بخش خصوصی از فوتبال نمی‌رود، اظهار داشت: من مسائل را زیاد صفر و صدی نمی‌بینم. ممکن است مسائلی وجود داشته باشد. من چند جا در بخش خصوصی کار کردم که عمرش بسیار کوتاه بود چون زیر بار حرف‌های غیر منطقی بزرگان نمی‌رفتم. آن‌ها می‌گفتند ما مالک هستیم، گفتم من مدیر هستم، گفتند ما پول خرج می‌کنیم گفتم پولتان برای خودتان، خداحافظ. به تازگی این‌طور شده است. قبلاً یکسری با عشق می‌آمدند اما به بن بست می‌خوردند. چون اقتصاد ما خصوصی نیست و دولتی است. خصوصی ۱۵ تا ۲۰ درصد است که آن هم ضعیف است و به مشکل می‌خورد. بی‌جان می‌شود و آن‌هایی که می‌خواهند تیم‌داری کنند عطای آن را به لقایش می‌بخشند.

وی در ادامه افزود: بعضی آمدند و عاقبت خوشی پیدا نکردند و بدهی‌های وحشتناک به وجود آمد. اگر از هزار نفر سوال کنید که ۱۰و زیر این مملکت را نام ببرند ۹۵۰ نفر هیچ‌کس نمی‌داند. وزیری که در این مملکت همه او را می‌شناسند وزیر ورزش است چون او خودش را به فوتبال وصل می‌کند. اگر این‌طور نباشد او هم زیاد شناخته شده نخواهد بود. ذات فوتبال این است که همه خودشان را به آن می‌چسبانند. پس من هم که مقداری پول دارم، حالا به پاکی یا مشکوکی نگاه نمی‌کنم، اما این‌ها می‌خواهند خودشان را مطرح کنند.

عضو کمیته استیناف همچنین خاطرنشان کرد: با استفاده کردن از دیده شدن، رانت‌هایی خواه ناخواه می‌آید. مثلاً در آن شهرستان می‌خواهند تیمی را حمایت کنند، خواه ناخواه نفرِ آن استان یا شهر می‌شود، اگر بخواهد پروژه‌ای را پیاده کند راحت است. من کار دولتی هم کرده‌ام و می‌فهمم چگونه است. یک راه را انتخاب می‌کنند و ۱۰۰ راه را برای خودشان باز می‌کنند. و واقعاً هم همین است. شما وقتی یک طعمه قشنگ یا یک گل قشنگ را بگذارید، همه به طرف آن می‌آیند. احتیاج نیست بگویید بیا. خود او شعورش می‌رسد. اگر شعور نداشت این‌قدر پولدار نمی‌شد. منبع درآمدش را کار ندارم، پول‌دار شده است.

دادرس درباره اینکه بعضی از سرمایه‌داران در فوتبال جز کسانی بودند که بدهی‌های بزرگ بانکی داشتند، گفت: این‌ها موقعی که جذب می‌شوند و چون شعور اقتصادی دارند می‌فهمند که این راهی است برای دیده شدن، مشهور شدن و رفع موانع در بعضی مسائل. یک مدت هم خرج می‌کنند. در ملوان آقایی بود که صحبتی هم کرد و من انجام ندادم. گفت شما بروید بازی کنید پول از من و کلی بدهی روی دست ملوان گذاشت. این آدم‌ها می‌خواهند مسائل خودشان را حل کنند و دیده شوند. موقعی هم که گیر می‌کنند برای فرار، شروع به نق زدن می‌کنند. یک فرمول ساده است، موقعی که به نتیجه نمی‌رسید و پول هم خرج کردید و بعضی هم صحبت ۱۰۰ میلیارد می‌کنند. همین باشگاه استقلال چند آدم پولدار آمدند و در رفتند. یکی از آن‌ها خیلی زبل است و من خوشم آمد. پولی هم که داده با بهره می‌خواهد پس بگیرد. این نشان می‌دهد که حساب شده قدم برداشته‌اند.

وی درباره صحبت‌های خلیل‌زاده مبنی بر اینکه استقلال باید روزی ۵۰ میلیون تومان پول پس بدهد و این پول شبیه نزول است اذعان داشت: متأسفانه این کلاف سردرگمی است که به خاطر مسائل اقتصادی مملکت به وجود آمده است. آدم‌های زرنگی که می‌خواهند مطرح بشوند می‌آیند و سو استفاده می‌کنند.

دادرس در پایان درباره اینکه گفته می‌شود محرومیت علی کفاشیان کاهش پیدا کرده است گفت: سر این موضوع واقعاً من بی‌گناه هستم. مدتی است دوستان من را بایکوت کرده‌اند و محرمانه جلسه می‌گذارند و حکم می‌دهند. اگر ببینم ۱۰۰ درصد است حرف خودم را می‌زنم. من در این حکم نقشی نداشتم. سر هر حکمی هم که داده می‌شود حرف دارم اما الان قضاوت نمی‌کنم، فقط یک تیتر روزنامه است. من هیچ خبری ندارم، چون بعد از آن اتفاق به جای آنکه به سپاهان بربخورد به بعضی از آقایان برخورده، بنده را بایکوت کردند که خلاف قانون و اخلاق است و می‌توانم از این انتقاد کنم. سر این حکم هیچ نقشی ندارم.‌

کد خبر 426924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.