مقایسه جالب لیگ‌های معتبر اروپایی توسط دروازه بان بارسلونا

مارک آندره ترشتگن سنگربان آلمانی تیم فوتبال بارسلونا، مقایسه‌ جالبی بین لیگ‌های معتبر اروپایی انجام داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چند سالی می‌شود که به لطف "آندونی زوبی زارتا" مدیر ورزشی سابق کاتالان‌ها، بارسلونا با دروازه بان کلاس جهانی به اسم "مارک آندره ترشتگن" سنگربان آلمانی، قرارداد امضا کرده است.

ترشتگن در چند فصل اخیر نمایش‌های خوبی در چهارچوب دروازه بارسا داشته و یکی از مهره‌های اصلی و مهم آبی اناری‌ها است. به همین علت سران باشگاه بارسلونا هم در پی تمدید قرارداد ترشتگن هستند. گفته می‌شود که توافقاتی حاصل شده، ولی قراردادی به امضای دو طرف نرسیده است. حالا این دروازه‌بان آلمانی یک مصاحبه هم انجام داده است.

ترشتگن در پاسخ به وضعیت مسی بعد از بازگشت دوباره به فوتبال، اظهار کرد: حریفان قطعاً از دیدن مسی آماده خوشحال نخواهند شد.

ابن دروازه بان در خصوص تمدید قرارداد خودش افزود: مذاکرات را شروع کرده بودیم که بعد بحران کرونا آمد و الان وقت مناسبی برای صحبت درباره قراردادها نیست. احساس رضایت در بارسا دارم و خانواده‌ام اینجا خوشحال هستند. کسی نمی‌داند چند سال بعد چه خواهد شد.

ترشتگن در خصوص هموطن خود، ماریو گوتزه، گفت: بازیکنی است که می‌داند چطور با توپ کار کند و البته جایی در لالیگا خواهد داشت و تیمی پیدا خواهد کرد.

وی در خصوص ترس از سرگیری دوباره لیگ هم، اظهار کرد: این را می‌فهمم، ولی باید از یک طرف دیگر به آن نگاه کرد که این فقط به فوتبال مربوط نیست و کلی شغل و افراد دیگر هستند که روزی‌شان به فوتبال مربوط می‌شود.
وقتی که بازی توی بارسلون باشد همه در هتل قرنطینه می‌شوند و الان شرایط فوتبال هم سخت‌تر شده، اما باید این‌ها را بدانیم و رعایت کنیم.

دروازه بان آلمانی بارسلونا نظرش در خصوص بازگشت دوباره بوند سلیگا، گفت: همه منتظر شروع فوتبال توی هرجایی هستند و این برای بازیکنان بوندسلیگا مهم بود که دوباره خودشان را به دنیا نشان بدهند.

ترشتگن در رابطه با بازی بدون تماشاگر، گفت: مقابل لاس پالماس تجربه‌اش کردیم که متفاوت بود. از بازی با تماشاگر و حمایت هواداران خوشحال می‌شویم و بازی بدون آن‌ها را دوست نداریم.

وی در ادامه، افزود: قبل شروع تمرینات تست دادیم و بعد که نتایج آمد توانستیم ۴ نفره با رعایت فاصله تمرین کنیم. ۷ تا ۱۰ روز هم به ما اجازه دادند تا گروهی و به صورت ۱۰ نفره تمرین کنیم. این فصل عملکرد ثابتی را نداشتیم و بعد تعطیلات زمستانی مربی تغییر دادیم که اولش سخت بود چون سبک متفاوت بود.

دروازه بان آلمانی بارسلونا افزود: برای گلر امری خنده دار است که فقط اجازه داری توپ را با پاهایش پاس بدهد. به بقیه گلرها نگاه نمی‌کنم و سعی می‌کنم راه حل را برای تیم خودم پیدا کنم. حین بازی‌ها پیشرفت می‌کنی. هرکسی نقطه ضعف و قوتی دارد. وقتی که به بارسا آمده بودم می‌خواستم فقط کاری بکنم و مهارتم را ثابت کنم.

ترشتگن در خصوص مقایسه بین مسی و مایکل جوردن گفت: مسی اسطوره است و می‌تواند در هر بازی تفاوت را رقم بزند. فوتبال از بسکتبال متفاوت است و به شخصیت تیم بیشتر بستگی دارد و همه باید عالی باشند.
الان تمرکز بیشتری داریم و وجود افراد بیشتر به ما کمک می‌کند.

ترشتگن در پایان در خصوص مقایسه لیگ‌های اروپایی گفت: در لیگ انگلیس قدرت بدنی مهم است و در ایتالیا دفاع و لیگ اسپانیا به مهارت بستگی دارد. اما لیگ آلمان مخلوطی از این‌ها است.

کد خبر 426901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.