پرواز آخرین جملات جورج فلوید در آسمان آمریکا!

یک هنرمند با هدف تاکید بر نیاز جامعه آمریکا به "وحدت" یک هواپیما که آخرین جمله جورج فلوید پیش از کشته شدن توسط پلیس را نشان می‌دهد، در پنج شهر آمریکا به پرواز درآورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از آرت‌نیوزپیپر، ناآرامی‌ها و اعتراضات در آمریکا در واکنش به کشته شدن جورج فلوید (شهروند آفریقایی آمریکایی) زیر فشار زانوی یک افسر پلیس به اوج رسیده است. در همین حال جیمی هلمز، یک هنرمند آمریکایی اعتراض خود به نژاد پرستی و وحشی‌گری سیستماتیک در پلیس آمریکا را به آسمان‌ها برده است.

در این شکل اعتراض یک هواپیما بنری شامل آخرین جملات جورج فلوید را در فیلمی که از لحظات آخر زندگی او پخش شده، حمل می‌کند. این هواپیما در شهرهای نیویورک، دالاس، لس‌آنجلس، میامی و دیترویت به پرواز در آمد. در این فیلم هشت دقیقه‌ای که از دریچه دوربین یک شهروند و در لحظه به قتل رسیدن فلوید ضبط شده، این شهروند سیاه پوست درحالی که افسر پلیس آن را بر زمین زده و با زانو گردن او را فشار می‌دهد، به پلیس می‌گوید که "آن‌ها مرا خواهند کشت" و "گردن من درد می‌کند". او همچنین در آخرین جمله خود با صدایی خفیف و ضعیف می‌گوید: "نمی‌توانم نفس بکشم".

هنرمند این اعتراض که خود در دیترویت زندگی می‌کند، گفته است: "این اعتراض و فعالیت اجتماعی یعنی مردم به دلیل رفتار غیر انسانی با شهروندان آمریکایی به خشم آمده‌اند". این هنرمند که بیشتر به دلیل نقاشی‌های خود که در آن‌ها مشکلات اجتماعی و اقتصادی جامعه سیاهپوست را به تصویر می‌کشد، شناخته شده است.

او اعتقاد دارد: "تبدیل آخرین جملات جورج فلوید به شعار اصلی معترضان در سراسر کشور نیاز جامعه آمریکایی به وحدت را نشان می‌دهد. من نیز مانند بسیاری از مردان سیاهپوست آمریکایی قربانی سوء رفتا پلیس شدم. آن‌ها در برخی مواقع متوجه خواهند شد و نخواهند تنوانست همه ما را بکشند".

هولمز از معترضان خواسته که تا زمان احقاق خواسته‌هایشان به اعتراض ادامه دهند. او همچنین تاکید کرده که هر کسی از هر رسانه‌ای که دارد باید در همین راستا استفاده کند.

کد خبر 426873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.