کاهش ۵۰ درصدی گیشه آمریکا

یک شرکت تحقیقاتی آمریکایی در جدیدترین گزارش خود میزان آسیب شیوع ویروس کرونا بر صنعت سینما را غیرقابل جبران عنوان کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از ورایتی، شرکت تحلیلی وال‌استریت پیش بینی کرده که میزان فروش بلیط سینما از ۱۱.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ به پنج و نیم میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ افت خواهد کرد. این رقم یک افت ۵۲ درصدی را نشان می‌دهد و اگر سینماها در ماه جاری میلادی بازگشایی نشوند، این کاهش به مراتب بیشتر خواهد شد. همچنین اگر شرایط اکران عمومی دو فیلم "تنت" و "مولان" در تابستان ایجاد نشود، باز هم نمودارها کاهشی خواهد شد.

بر اساس این گزارش سردرگمی بازارهای بزرگی مانند نیویورک، سان‌فرانسیسکو و لس‌آنجلس که هنوز برنامه‌ای برای بازگشایی سینماها ندارند و ادامه تعطیلی سینماها در این شهرها برای استودیوها و فعالان صنعت سینما بسیار گران تمام خواهد شد. اکنون تنها امید سینما برای بازیابی اقتصاد خود دو فیلم تنت و مولان هستند که طبق برنامه‌ریزی قبلی در اواسط ماه جولای اکران خواهند شد.

البته در این گزارش تاکید شده که به علت مسائلی مانند مشخص نبودن زمان بازگشایی سینماها و بازارهای کلیدی همچنین نامعلوم بودن تمایل افراد برای آغاز فعالیت‌های فیلمسازی، تخمین‌های این گزارش می‌تواند محقق نشود و فاصله زیادی با واقعیت داشته باشد.

تحلیلگران پیش بینی می‌کنند که گیشه سینما بازگشت چشمگیری در سال ۲۰۲۱ خواهد داشت و میزان فروش بلیط به ۹.۷ میلیارد دلار می‌رسد. با این حال اگر در جریان تولید خللی به وجود آید و استودیوها به دلیل مسائل بهداشتی نتوانند فعالیت‌های خود را از سر بگیرند این رقم پایین‌تر خواهد آمد.

استودیوها می‌توانند در صورت ساخت آثار جدید به سمت بسترهای دیگر نظیر VODها کوچ کنند و با استفاده از شبکه‌هایی مانند "نتفلیکس" و اچ‌بی‌او" درآمد خود را بدست آورند. ضمن اینکه در این مدت بسیاری از استودیوها نظیر دیزنی و وارنربروس پلتفرم‌های اکران آنلاین خود را ایجاد کرده‌اند.

این گزارش پیش بینی کرده که شرایط پیش آمده تعادل قدرت را در جنگ سینماداران و استودیوها، به نفع استودیوها تغییر خواهد داد، زیرا آن‌ها با استفاده از بسترهایی مانند VOD دست بالا را خواهند گرفت.

کد خبر 426847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.