۱۴ و ۱۵ خرداد نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران

شهردار و رییس شورای اسلامی شهر ساری با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام شهرداری این شهر نوشتند: چهاردهم خردادماه یادآور واقعه غم انگیز ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و ۱۵ خرداد به عنوان نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت شریف ایران علیه ظلم و استبداد شناخته شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، متن پیام اینستاگرامی شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر ساری به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد چنین است:

" بسمه تعالی"

چهاردهم خردادماه یادآور واقعه غم انگیز ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و ۱۵ خرداد سالروز قیام خونین ملت ایران علیه رژیم ستمشاهی نیز به عنوان نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت شریف ایران علیه ظلم و استبداد شناخته شده است.

قیام مردمی ۱۵ خرداد ماه سال ۴۲ در تاریخ مبارزات ملت شریف ایران علیه استبداد و استعمار بسیار حائز اهمیت است و این روز نیز با نام، اندیشه و مسلک امام خمینی (ره) پیوندی ناگسستنی دارد و یادآور رشادت‌ها، ایثار و جانفشانی مردمی است که از قدرت‌های پوشالی نهراسیدند و پیروزی و طلوع خورشید انقلاب را در اندیشه‌های زلال خود به نظاره نشستند.

انقلاب اسلامی ایران به عنوان بزرگترین رویداد قرن، یک انقلاب واقعی و تمام عیار به شمار می‌رود و رهبری حضرت امام (ره) که با تدبر، شجاعت، تفکر، آگاهی به زمان و مسائل جهانی، بزرگ‌ترین انقلاب معاصر را هدایت کرد عاملی تعیین کننده در پیروزی این نهضت عظیم بود.

همه ساله نیمه خرداد ماه، برای ملت بزرگ ایران اسلامی، سالروز بزرگداشت یاد و نام این متفکر بزرگ عصر حاضر و احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) است. بزرگ مردی که کشورمان را با اندیشه متعالی خود از بند استبداد و استعمار نجات داد و مستضعفین جهان را برای مبارزه، مقاومت و پیروزی در برابر مستکبران امیدوار ساخت چنانکه همچنان انقلاب اسلامی با اتکا و پیروی از این اندیشه‌های ناب به رهبری خلف ایشان مقام معظم رهبری (مدّظله‌العالی) در حال حرکت است.

اینجانبان، ضمن پاسداشت خون شهیدان واقعه ۱۵ خرداد و ادای احترام به روح بلند و ملکوتی بنیانگذار کبیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ۱۴ خرداد، سالروز رحلت این بزرگ مرد تاریخ را به رهبر فرزانه انقلاب که خود درس آموخته مکتب امام خمینی (ره) می‌باشند و کلیه شهروندان ساروی تسلیت عرض نموده و از درگاه حضرت احدیت، موفقیت در پیشبرد اهداف عالیه انقلاب اسلامی و مجموعه مدیریت شهری را مسئلت داریم.

عباس رجبی، شهردار ساری

علیجان شمشیربند، رئیس شورای اسلامی شهر ساری

کد خبر 426845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.