۲۴۰ نماینده مجلس تروریسم نژادی پلیس ‌آمریکا را محکوم کردند

۲۴۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای تروریسم نژادی پلیس ‌آمریکا علیه سیاه پوستان این کشور را محکوم کردند.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، در این بیانیه که امروز سه شنبه منتشر شد، آمده است: بار دیگر تروریسم نژادی پلیس آمریکا علیه سیاه پوستان بی‌دفاع پرده از واقعیت ضد انسانی رژیم ابالات متحده برداشت. جرج فلوید تنها یکی از صدها سیاه پوست آمریکایی است سالانه توسط پلیس این کشور به طرز سبوعانه ای کشته می‌شوند.

نمایندگان یادآور شدند: سیاه پوستان دهه‌هاست که زیر فشار تروریسم نژادی رژیم آمریکا توان نفس کشیدن ندارند اما این بار پلیسی در مینیا پولیس در هشت دقیقه و ۴۶ ثانیه زانوی خود را بر گلوی فلوید فشرد و او را خفه کرد. تصویر این رفتار وحشیانه صدای خفه شده نه تنها سیاه پوستان و دیگر هموطنان آنها، بلکه صدای همه مردم تحت ستم آمریکا را به گوش همگان رساند که ما نمی‌توانیم نفس بکشیم.

در این بیانیه آمده است: امروز کابوس آمریکایی بیش از هر زمان دیگری خودنمایی می‌کند و فریاد مظلومیت سیاه پوستان شنیده می‌شود همچون مالکوم ایکس می‌خواهند فریاد بزنند که ما قربانی‌آمریکاییسم و نظام ریاکاری هستیم که امروزه در همه جهان وانمود می‌کند گویا صلاحیت آن را دارد به مردم دنیا بگوید چگونه باید کشور خود را اداره کنند حال آنکه قادر نیست حتی لجنزار کشور خود را سروسامان دهد.

نمایندگان با یادآوری اینکه تحولات روزهای اخیر واقعیت حقوق بشر آمریکایی را نمایان ساخته است، تصریح کردند: اظهارات رئیس جمهور تروریست آمریکا در تهدید به کشتار معترضان آمریکایی نشان می‌دهد که مردم دیگر کشورها تنها قربانیان تروریسم دولتی آمریکا نیستند بلکه مردم‌آمریکا از نژادهای مختلف اولین قربانیان دولت تروریسم این کشور می‌باشند. امید است به زودی شاهد به ثمر نشستن جنبشی مردمی در آمریکا در راستای آشکار سازی ماهیت ضدبشری رژیم ایالات متحده باشیم.
در فراز پایانی این بیانیه آمده است: مجلس شورای اسلامی ایران همصدا با آزادی خواهان جهان قتل وحشیانه جرج فلوید به عنوان جدیدترین نماد تروریسم نژادی پلیس آمریکا علیه سیاه پوستان را محکوم نموده و برای موفقیت جنبش مردمی علیه این جنایات آرزوی موفقیت دارد.

این بیانیه به امضای ۲۴۰ نفر از نمایندگان رسیده است

کد خبر 426843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.