عملکرد جمعیت هلال‌ احمر در مقابله با کرونا

جمعیت هلال‌ احمر جمهوری اسلامی ایران از همان ساعات نخست اعلام رسمی ورود کرونا به مرزهای ایران، فعالیت‌هایش را در حوزه‌های مختلف برای مقابله با شیوع بیماری کرونا آغاز کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، ۳۰ بهمن سال گذشته بود که ورود ویروس کرونا به ایران به صورت رسمی تأیید شد. طولی نکشید که ویروس منحوس در آخرین ماه سال ۹۸ به سرعت در همه شهرها و استان‌های کشور منتشر شد و در همان روزهای نخست همه‌گیری، شمار زیادی از هموطنان‌مان را راهی تخت‌های بیمارستان کرد.

انتشار ویروس در ماه پایانی سال و آغاز تدریجی سفرهای نوروزی می‌توانست به شیوع گسترده آن دامن بزند. اما امدادگران، نجاتگران و داوطلبان جمعیت در نخستین گام‌های مقابله با کرونا با برپایی ایستگاه تب سنجی در مبادی شهرها برای قطع زنجیره انتشار ویروس آستین همت بالا زدند. مقابله با ویروس اما بدون آگاهی بخشی به عموم مردم درباره نحوه جلوگیری از انتشار آن امکان پذیر نبود. معاونت آموزش هلال احمر هم با مشارکت مربیان، داوطلبان و پرسنل دلسوز، با تشکیل کارگروه‌های مطالعاتی برای تهیه، ترجمه و تدوین محتوای علمی مورد نیاز وارد میدان مبارزه با کرونا شد.

علاوه بر اطلاع رسانی در فضای مجازی، ساخت کلیپ‌های آموزشی و انتشار در شبکه‌های اجتماعی مختلف، حتی عوامل اجرایی طرح آموزش چهره به چهره به عموم مردم را با برپایی ایستگاه‌های آموزشی در دستور کار قرار دادند. همگام با گروه‌های جهادی و دیگر نهادهای امدادی، داوطلبان دلسوز هلالی هم برای تأمین لوازم و تجهیزات بهداشتی مورد نیاز عموم مردم و کادر درمانی دست به دست به هم دادند.

سیل کمک‌های داوطلبانه آنها مثل روزهای سخت زلزله و سیل‌، برای کمک به هموطنان جاری شد و طولی نکشید که علاوه بر تهیه و توزیع ماسک، دستکش و… توزیع بسته‌های معیشتی برای خانوارهای کم‌بضاعت و ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی با مشارکت داوطلبان و عوامل اجرای طرح آغاز شد.

وقتی با زحمات و تلاش‌های فداکارانه پرستاران و پزشکان درمراکز درمانی کشور، نخستین بیماران کرونایی ترخیص شدند، امیدها برای شکست دادن این ویروس منحوس قوت گرفت. با بهبودی نخستین گروه بیماران کرونایی، جمعیت هلال‌احمر هم با برپایی نقاهتگاه‌هایی در چند استان کشور، شرایط را برای مراقبت و نگهداری از بیماران بهبودیافته پس از ترخیص از مراکز درمانی فراهم کرد. نقاهتگاه‌هایی در استان‌های قم، قزوین، زنجان، گلستان و… که با حضور دلسوزانه و فداکارانه عوامل اجرایی برای مراقبت و نگهداری از بیماران با ریسک بالا راه‌اندازی شده است.

دراین میان تیم‌های سحر سازمان جوانان هم برای حمایت روانی از خانواده جانباختگان، بیماران و عموم مردم وارد میدان شدند. جوانان فعال هلالی علاوه بر مشارکت در ارائه آموزش‌های همگانی برای مقابله با بیماری کرونا، با راه‌اندازی پویش‌های لبخند، با خانواده، هلال آماده و نظایر آن هموطنان‌مان را برای ماندن در خانه و رعایت موارد بهداشتی برای قطع زنجیره شیوع کرونا تشویق کردند.

کد خبر 426836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.