به گزارش ایمنا، مرتضی ضامنی در این باره اظهار کرد: علت اینکه این خودورهای تاکسی دپو شده این است که از نیمه دوم سال گذشته تا کنون هیچ خودور تاکسی شماره گذاری نشده و دلیل آن هم این است که فرآیند شماره گذاری در سال ۹۹ که محیط زیست شماره گذاری بر اساس الزامات برای سطح آلایندگی را اعلام کرده بود، بنابراین جلوی شماره گذاری خودروهای تاکسی که در طرح نوسازی ثبت نام کره بودند گرفته شد در صورتی که خودروها توسط خودور ساز هم تحویل داده شده بود و هیچ خودرو تاکسی با شماره سال ۹۹ شماره نشد و این خودروها دپو شدند.
وی ادامه داد: فرآیند نوسازی تاکسیها به این صورت است که ابتدا رانندگان تاکسی که شرایط دریافت خودرو نو را دارند ثبت نام میکنند و تشکیل پرونده میدهند و پس از تحویل وجه، خودرو ساز بسته به ثبت نام ادامه روند تحویل خودرو را انجام میدهد، همه خودروها دپو شده این روند و فرآیند را انجام دادند، اما به دلیل عدم مجوز محیط زیست در سال ۹۹ هیچ تاکسی شماره گذاری نشده است.
ضامنی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و آسیب پذیر بودن معیشت رانندگان تاکسی، در این زمان درخواست ما از محیط زیست این است که تاکسیها مستثنی باشند و روند شماره گذاری آنها تسریع شود زیرا این تاکسیها که در قالب نوسازی ناوگان تاکسیرانی و به صورت اقساطی واگذار میشود و از سویی هم برخی از رانندگان تاکسی خودروهای خود را اسقاط کرده اند و بنابر محیط زیست در حوزه تاکسی یک دید دیگر داشته باشد و مجوزهای لازم برای شماره گذاری خودرو تاکسی صادر کند.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور گفت: در این مدت فقط تاکسیها توانستند شماره شوند که رانندگان آن راضی شدند که خودروهای خود با شماره سال ۹۸ شماره گذاری شود، از سویی چون سن فرسودگی خودرو تاکسی ۱۰ سال است و رانندگان راضی نشدند که خودورهای خود را که در سال ۹۹ تحویل میگیرند در سال ۹۸ شماره گذاری کنند و به این ترتیب فقط تعداد اندکی با شماره سال ۹۸ شماره شدند و در سال ۹۹ هیچ خودرو تاکسی شماره نشد.
وی با بیان اینکه ۱۵۰۰ خودور تولید شده که باید پلاک شود، افزود: باید این مشکل شماره گذاری رفع شود و عمده این خودروها نیز مربوط به تهران و مشهد است و بخش اندکی از آن مربوط به دیگر شهرهاست.
ضامنی در مورد نوع این خودروها هم گفت: این خودروها شامل پژو ۴۰۵ و سمند گاز سوز است.
منبع: ایرنا
نظر شما