حسن خمینی: وظیفه اصلی حکومت اسلامی رفع فقر و محدودیت است

یادگار امام با بیان اینکه وظیفه اصلی حکومت اسلامی رفع فقر و محدودیت است، گفت: ‌اگر به حاکمیت نمره داده شود، یکی از عوامل اثرگذار در تعیین نمره این است که آن حاکمیت چه مقدار در رفع فقر عمل خوب کرده است.

به گزارش ایمنا به نقل از جماران، حجت‌الاسلام سید حسن خمینی در مراسم رزمایش برکت امام خمینی (ره) که امروز در مرقد حضرت امام برگزار شد، با بیان اینکه امسال شرایط ویژه‌ای بر تمام جهان حاکم است و این شرایط باعث شد که مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) از شکل رسمی خارج شود، گفت: حضور پرشور و عاشقانه‌ای که هر سال در مراسم رحلت حضرت امام داشتیم را باید به سال‌های بعد موکول کنیم. البته گزینه‌های دیگری هم برای برگزاری مراسم مطرح بود که نهایتاً با رهبری در این باره مشورت کردیم.

وی با تاکید بر اینکه در اسلام فقر محترم نیست اما فقیر محترم است، گفت: معدود مواردی است که مضطر و مبدا هیچ احترامی ندارد اما آنچه که معتصف به این صفت است، محترم شمرده می‌شود.

یادگار امام افزود: در مذمت فقر بسیار گفته شده که مهمترین آن این است که فقر می‌تواند به کفر بیانجامد. از این رو بسیار به زدودن فقر از چهره خانواده‌ها و جامعه توصیه شده است.

حسن خمینی با بیان اینکه وظیفه اصلی حکومت اسلامی رفع فقر و محدودیت است، تاکید کرد: اگر به حاکمیت نمره داده شود، یکی از عوامل اثرگذار در تعیین نمره این است که آن حاکمیت چه مقدار در رفع فقر عمل خوب کرده است.

وی اظهار کرد: البته امروز تعریف فقر متفاوت شده است که اهل فن این موضوع را بهتر بلدند. اما هر چه‌قدر که فقر ستودنی نیست و مذموم است، فقیر محترم است.

یادگار امام با بیان اینکه باید یک انسان در زندگی خود درد هم‌نوعان را داشته باشد، ادامه داد: در تعبیر دینی ما هم هر چقدر که افراد به دیگران اهمیت بدهند، به همان اندازه روح بزرگ و شخصیت انسان‌وار دارند.

حسن خمینی با تاکید بر اینکه اخلاق در مرنج و مرنجان خلاصه می‌شود، گفت: اما آنچه که مهم‌تر است این است که نباید نسبت به رنج دیگران بی‌تفاوت باشیم. موضع امام راحل در سال‌های پایانی عمرش بحث جنگ فقیر و غنی نبود بلکه موضوع جنگ فقر و غنا بود و جامعه باید به سمت رفع هرگونه محدودیت گام بردارد.

یادگار امام با بیان اینکه از تلاش دوستان در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای اینکه درد کوچکی از بخش کوچکی از جامعه را می‌زدایند تشکر می‌کنم، گفت: این اقدامات بسیار ارزشمند و پسندیده هستند اما آنچه که مهم‌تر است، این است که بتوانیم از ظرفیت‌های کشور و توان داخل نهایت استفاده را داشته باشیم؛ چراکه می‌دانیم دشمنان قسم خورده‌ای داشتیم و خواهیم داشت اما با همه این‌ها با توان داخل این رزمایش‌ها در حال انجام است.

وی همچنین با تقدیر و تشکر از پزشکان و پرستاران و کادر درمانی در این شرایط کشور گفت: پزشکان و پرستاران و کادر درمان، کشورمان را روسفید کردند و شاهد توانایی‌های بسیار خوبی از دولت و مجموعه عوامل در کنترل شرایط کرونا بودیم.

کد خبر 426797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.