سرخ‌رود، پایلوت طرح‌های بلندمرتبه‌سازی در مازندران

شهردار سرخ‌رود یکی از عمده‌ترین مشکلات شهرداری و شهر سرخ‌رود را اجرای طرح تفصیلی در شهر عنوان کرد و گفت: این امر عامل بی انگیزگی برای انبوه سازان شد که با ارائه گزارش به وزارت کشور شهر سرخ رود پایلوت شهرهای بلند مرتبه‌سازی در مازندران انتخاب شد.

به گزارش ایمنا، محسن کبود فیروزجایی با بیان اینکه از امروز قراردادهایی در دستور کار است که با تعامل اعضای شورای شهر در سال جاری اجرایی می‌شود، اظهار کرد: سرخ‌رود ظرفیت بالایی در حوزه‌های عمرانی و فرهنگی دارد و شهری گردشگری بوده که باید با نظارت دقیق و برنامه‌ریزی مناسبت اقدامات لازم برای پیشرفت را مهیا کرد.

وی خاطرنشان کرد: شورای شهر برای بازسازی معابر شهری و جمع‌آوری آب‌های سطحی و آسفالت کوچه‌ها سرخ‌رود سه میلیارد تصویب کرده است.

شهردار سرخ رود از طراحی دو پارک محله در سطح شهر به منظور رقم زدن یک شهر گردشگری بکر از سوی شهرداری خبر داد و گفت: همچنین از سایت زباله تمامی زباله‌ها تخلیه شد و در حال حاضر زباله به روز تخلیه می‌شود.

کبود فیروزجایی با اشاره به اینکه دغدغه در حوزه زباله و پسماند نباید وجود داشته باشد و باید به عنوان یک مشکل مورد بررسی قرار گرفته و تصمیم گیری شود، افزود: شهرداری‌ها باید مسئول جمع آوری و حمل زباله باشند و ساماندهی مکان دپوی زباله نیاز به یک مدیریت واحد دارد، همانطور که در سایر شهرهای ساحلی مازندران انجام شد باید در شهر سرخ رود دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: در حوزه پسماند مصمم به انجام پروژه از لحاظ زیست محیطی و آب‌های سطحی و غیر سطحی هستیم، زیرا با افزایش مسافرت‌ها به شهر گردشگری سرانه زباله به ۳۰ تن می‌رسد.

شهردار سرخ رود گفت: با درآمدزایی از پسماند باید به نفع شهر گردشگری و ساحل استفاده کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 426795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.