آتش سوزی‌های چیتگر در ۲۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: بیش از ۲۰ مورد آتش سوزی در شش ماه اول سال ۹۸ در پارک چیتگر ثبت شده که این امر در بیست سال گذشته در این پارک بی سابقه بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید فراهانی امروز (سه‌شنبه) در دویست و هفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بودجه منطقه ۱۳ در سال ۹۶ حدود ۸۰ میلیارد تومان بوده که در راستای تحقق عدالت منطقه‌ای پنج برابر شده است، اظهار کرد: در حال حاضر بودجه این منطقه به ۴۰۸ میلیارد تومان رسیده که نشان از توجه ویژه شورای پنجم به مناطق کمتر برخوردار است.

وی افزود: بحث فضای سبز و بافت فرسوده منطقه ۱۳ از چالش‌هایی است که برای حل آن سه پروژه مدیریت بحران در منطقه وجود دارد اما این پروژه‌ها تاکنون پیشرفت خوبی نداشته‌اند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تصریح کرد: افزایش تاب آوری تهران باید جدی گرفته شود. به همین دلیل توجه به احداث سوله مدیریت بحران در محله شورا و صفا و ساخت و تجهیز اسکان موقت شهروندان در پارک جنگلی سرخه حصار می‌تواند کمک کننده باشد اما تاکنون پیشرفت فیزیکی چندانی نداشته است.

وی ادامه داد: از همان روزهای ابتدایی سوگند یاد کردیم که در دفاع از حق مردم مسامحه نکنیم. تذکر اعضای شورا یکی از اختیارات قانونی است و بر آن اساس شهرداری باید بررسی می‌کند و شهردار نیز باید پاسخ رسمی بدهد.

فراهانی با انتقاد از اینکه تذکر اعضای شورا توسط روابط عمومی مناطق پاسخ داده می‌شود، خاطرنشان کرد: عضو شورا نماینده مردم است نه نماینده شهرداری؛ نماینده حفظ حقوق مردم هستیم بنابراین از رئیس شورای شهر می‌خواهم از حقوق مردم بر اساس قسمی که یاد کرده‌ایم دفاع کند.

وی با اشاره به آتش سوزی شب گذشته در پارک چیتگر تهران، گفت: آنچه در پارک چیتگر رخ داد و دل همه را سوزاند اولین بار نیست. آمار آتش سوزی‌های شش ماه اول سال گذشته را بررسی کنید می‌بینید بیش از ۲۰ مورد آتش سوزی در شش ماه اول در چیتگر ثبت شده که این امر در بیست سال گذشته در این پارک بی سابقه بوده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ادامه داد: این امر نشان می‌دهد اداره و مدیریت پارک‌های بزرگ در پایتخت با توجه به نبود امکانات لازم منطقه برای حفاظت باید در اختیار سازمان پارک‌ها قرار بگیرد.

کد خبر 426786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.