توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری در قزوین

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گقت: امسال ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث زیرساخت‌های مسیر دوچرخه سواری ایمن و ارتقای فرهنگ شهروندی در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایمنا، سعید جهانگیری اظهار کرد: مجموعه مدیریت شهری با فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز در زمینه استفاده از دوچرخه می‌تواند گام بلندی در توسعه و ترویج فرهنگ ورزش همگانی بردارد.

وی اضافه کرد: توسعه این رشته در بعد همگانی فواید دیگری چون کاهش مصرف سوخت، آلودگی هوا و بار ترافیکی را به همراه دارد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: براساس طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر قزوین و نظرات کارشناسان این حوزه تا پایان سال ۱۴۰۰، ۷۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در شهر قزوین ایجاد خواهد شد.

جهانگیری با بیان اینکه این طرح از سال ۹۲ در قزوین آغاز شده است، افزود: احداث مسیرهای دوچرخه سواری ایمن بر اساس طرح جامع ترافیک شهر قزوین با جدیت پیگیری می‌شود تا زیرساخت لازم برای استفاده شهروندان علاقمند به دوچرخه در تمام معابر شهر فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۷ درصد از معابر شهر قزوین دارای مسیرهای دوچرخه سواری ایمن است، تصریح کرد: در هر سه منطقه شهرداری مسیر دوچرخه ایمن وجود دارد و این مسیرها تا پوشش کامل شهر ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین ادامه داد: هم اکنون ۵۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در شهر قزوین ایجاد شده که تا پایان امسال به ۶۰ کیلومتر خواهد رسید.

جهانگیری با بیان اینکه احداث مسیرهای دوچرخه از شمال شهر با جاده سلامت آغاز شده است، یادآور شد: به ترتیب در تمام معابر سطح شهر مسیر دوچرخه احداث می‌شود و در برخی از مسیرها برای افزایش ایمنی تردد دوچرخه سواران از جدا کننده استفاده شده است.

وی افزود: به موازات احداث مسیرهای دوچرخه، ایمن‌سازی این مسیرها هم باید مدنظر قرار می‌گیرد تا در هنگام دوچرخه سواری مشکلی برای دوچرخه سواران رخ ندهد.

منبع: ایرنا

کد خبر 426775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.