نظارت بر آتش‌سوزی عمدی پارک‌های تهران افزایش یابد

رئیس کمیسیون بهداشت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: سهل‌انگاری در انبار لوله‌های پلی اتیلن واقع در شمال غربی پارک سبب آتش سوزی در پارک شده که بخشی از آن ناشی از حریق عمدی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صدراعظم نوری صبح امروز (سه‌شنبه) در دویست و هفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران درپی تذکر جلسه گذشته مجید فراهانی مبنی بر لزوم بسته بودن پارک جنگلی چیتگر، اظهار کرد: پس از این اظهار نظر کارشناسانی را به‌طور ناشناس به محل پارک فرستادم بسته بودن آن را بررسی کنند؛ پس از آن با شهرداری منطقه ۲۲ هماهنگی‌های لازم شد.

وی با بیان اینکه گزارش‌ها حاکی است که پارک چیتگر تعطیل نشده و مردم درحال تفریح و دوچرخه سواری در آن هستند، افزود: با شیوع کرونا، طبق مصوبه ستاد ملی کرونا قرار بود تمام پارک‌ها تعطیل شوند که چیتگر نیز تعطیل شد و شهرداری در ایام تعطیلی پارک تلاش کرد اقدامات کاشت و بازپیرایی درختان را جدی‌تر دنبال کرده و به نوعی درختان چیتگر را احیا کند؛ در این مدت دو هزار اصله درخت کاشته شده و ۴۰ هزار اصله نیز بازپیرایی شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم محدودتر شدن رفت و آمد خودروها در پارک‌های جنگلی، تصریح کرد: خیابان‌های تهران به اندازه کافی تبدیل به پارکینگ شده بنابراین خواستارم که حداقل پارک‌ها را تبدیل به معبر و پارکینگ نکرده و ورودی آن‌ها روی تردد خودروها بسته شود.

وی با بیان اینکه به مدیران مربوطه نیز تاکید شده خودروهای برقی را برای تسهیل رفت و آمد مردم در این پارک‌ها در اختیار بگذارند، خاطرنشان کرد: لازم است سازمان بوستان‌ها و مدیران مناطق ورود خودرو به این بوستان‌ها را به‌طور کامل ممنوع کنند.

نوری به آتش‌سوزی شب گذشته پارک چیتگر اشاره کرد و ادامه داد: سهل‌انگاری در انبار لوله‌های پلی اتیلن واقع در شمال غربی پارک سبب آتش سوزی در پارک شده که بخشی از آن ناشی از حریق عمدی بوده است.

وی اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن فصل گرما هم‌چنین احتمال بروز مسائل سیاسی و اجتماعی باید نظارت کافی بر این پارک‌ها وجود داشته باشد زیرا پارک‌های جنگلی تهران ظرفیت‌های ارزشمندی هستند که نباید با برخوردهای عمدی دچار آتش سوزی شوند.

کد خبر 426774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.