بهره‌برداری از معدن مصالح کوهی در سنندج

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری شهرداری سنندج از ثبت معدن مصالح کوهی خبر داد و گفت: پس از پیگیری‌های مستمر این سازمان موفق به ثبت معدن و مجوز برداشت به مقدار ۱۰۸ هزار تن برای مدت یک سال شد.

به گزارش ایمنا، فرشاد منبری اظهار کرد: با توجه به صادر نشدن مجوز برداشت مصالح رودخانه‌ای توسط ادارات ذیربط و همچنین به منظور جلوگیری از آسیب و تخریب به محیط زیست رودخانه، این سازمان نسبت به پیگیری و ثبت معدن کوهی در محدوده شهر اقدام کرد.

وی افزود: با هدف شناسایی معدن کوهی با مصالح مناسب جهت تهیه آسفالت بادوام و باکیفیت است این سازمان نسبت به بررسی و بازدید معادن پیشنهادی و موجود در محدوده شهر سنندج اقدام کرد.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری شهرداری سنندج عنوان کرد: پس از بررسی‌های لازم و هماهنگی با آزمایشگاه‌ها و ادارات مرتبط نسبت به شناسایی معدن کوهی با مصالح سنگی مناسب در اراضی روستاهای گلین و وصی علیا که قبلاً مورد بهره برداری سد ژاوه نیز بود، اقدام شده است.

منبری از ثبت معدن مصالح کوهی خبر داد و گفت: پس از پیگیری‌های مستمر این سازمان موفق به صدور مجوز به مقدار ۱۰۸ هزار تن برای مدت یک سال شد.

وی خاطرنشان کرد: نزدیکی به محدوده شهری، کیفت بالای مصالح، پایین بودن هزینه تولید، تأمین مصالح زیرسازی مناطق سه گانه و نواحی منفصل و تأمین مصالح خام کارخانه آسفالت سنندج از عمده مزایای این معدن محسوب می‌شود.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری شهرداری سنندج تصریح کرد: دریافت مجوز ثبت معدن می‌تواند نقش مؤثری در کاهش هزینه‌های عمرانی و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری داشته باشد.

منبری یادآور شد: پس از برداشت مصالح کوهی نسبت به انتقال آن به کارخانه جهت تهیه شن و ماسه اقدام می‌شود و از لاشه هم در دیوار چینی پروژه‌های عمرانی استفاده خواهد شد.

کد خبر 426769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.