تجدید میثاق واقعی با امام(ره) تلاش برای افزایش رضایت مردم است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مشارکت مردم برای اداره کشور، در انتخابات تبلور پیدا می‌کند بنابراین باید هر مسئله‌ای که باعث کاهش حضور مردم در انتخابات شده بررسی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی صبح امروز (سه‌شنبه) در دویست و هفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، شخصیت امام خمینی (ره) را در تاریخ جهان اسلام منحصر بفرد دانست و اظهار کرد: دستاورد بزرگ امام راحل تلفیق حکومت دینی با مردم سالاری و ارائه نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک الگوی بزرگ برای حکمرانی است.

وی با بیان اینکه برخی کشورها این الگو را به عنوان نظام مطلوب سیاسی دنبال می‌کنند، افزود: اندیشه امام و آنچه می‌تواند این نظام را پایدار نگه دارد، اعتماد به مردم است؛ و بینشی که از آیات و روایات اسلامی برخاسته و نتیجه برداشتی مترقی است که امام خمینی (ره) از اسلام ناب محمدی داشتند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: امام خمینی (ره) تصویر متفاوتی از اسلام را به عنوان نگاهی پیشرو به جهان اسلام عرضه کردند و پس از ایشان نیز مقام معظم رهبری نیز نگرشی منطبق بر راه و نگرش بنیانگذار انقلاب اسلامی اتخاذ کرده‌اند.

وی ادامه داد: هر اندیشه‌ای که بخواهد موجب کاهش حضور مردم در اداره امور کشور شود، یقیناً در راه امام و رهبری نبوده و در این رابطه رسانه‌ها وظیفه دارند زمینه تشکیک در این موضوع را از میان بردارند.

هاشمی با تاکید بر اینکه اکنون تجدید میثاق واقعی با امام راحل (ره) تلاش برای افزایش رضایت مردم و زمینه مشارکت آن‌ها در اداره کشور است، خاطرنشان کرد: مشارکت مردم برای اداره کشور، در انتخابات تبلور پیدا می‌کند بنابراین باید هر مسئله‌ای که باعث کاهش حضور مردم در انتخابات شده بررسی شود.

کد خبر 426767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.