مجلس یازدهم به وضعیت دستمزد کارگران ورود می‌کند

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس با بیان اینکه اکنون تامین حداقل‌های خانوارها با چالش‌های بسیاری رو به رو شده است، گفت: آنچه در مورد تعیین حداقل دستمزد کارگران اتفاق افتاد، متعارض با ضرورت‌های کشور و جهش تولید است.

به گزارش ایمنا، محسن فتحی  با انتقاد از وضعیت معیشت و اقتصاد خانواده‌های کارگری، گفت: به یقین یکی از اولویت‌های مجلس یازدهم رسیدگی به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم خواهد بود چراکه اکنون تامین حداقل‌های خانوارها نیز با چالش‌های بسیاری رو به رو شده است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس یازدهم شواری اسلامی ادامه داد: درصورت حمایت از تولیدکننده می‌توان جهش تولید را به معنای واقعی تفسیر کرد و وضعیت اقتصادی قشر کارگر نیز از این طریق ارتقاء پیدا کند به‌همین منظور بر آن هستیم طرحی را در مجلس یازدهم به منظور حذف مشکلات پیش روی تولیدکنندگان منجمله بروکراسی اداری در دستور کار قرار دهیم. 

وی با اشاره به اینکه اکنون زندگی کارگران زیر خط فقر و تحت فشار مضاعف اقتصادی قرار گرفته است، اظهار کرد: برخی بنگاه‌های اقتصادی به بهانه اینکه بالا بردن حقوق کارگران برای‌شان بصرفه نیست، توجهی به حقوق کارگر نداشته و آن‌ها را تحت فشار اقتصادی قرار داده‌اند، در صورتی که ضعف آنها ناتوانی در افزایش بهره‌وری تولیدات و ارزش‌های اقتصادی است.

فتحی بیان کرد: آنچه در مورد تعیین حداقل دستمزد کارگران اتفاق افتاد، متعارض با ضرورت‌های کشور و جهش تولید است چراکه "نیروی انسانی" در میان دیگر عوامل کار مانند "سرمایه" و "تجهیزات" از جایگاه موثری برخوردار است و اگر نیروی انسانی آسوده‌خاطر باشد آنگاه می‌توان به موفقیت در آن حوزه کاری امید بست اما تا زمانی که حداقل مزد تعریف شده برای کارگر نیز پرداخت نشود تولید بطور واقعی با جهش روبرو نمی شود.

کد خبر 426735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.