اقدامات شهرداری باید در راستای بهتر شدن حال مردم باشد

شهردار مشهد گفت: به دنبال رضایت و رفاه مردم هستیم، مردم آسیب دیده‌اند و به همین دلیل اقدامات شهرداری باید در راستای بهتر شدن حال مردم باشد.

به گزارش ایمنا، محمد رضا کلائی روز دوشنبه در شورای اداری شهرداری مشهد گفت: مدیریت شهری مشهد، تحت تاثیر کرونا و آثار آن قرار گرفته و ما از آن به عنوان فرصتی برای خدمت رسانی به مردم استفاده کرده‌ایم.

وی ادامه داد: اقدامات مدیریت شهری در این مدت نشان دهنده عزم خدمت به مردم و موفقیت در این مسیر است.

شهردار مشهد گفت: وزیر کشور نیز در جلسه‌ای که با حضور تعدادی از شهرداران کلانشهرها برگزار شد، ضمن تقدیر از اقدامات شهرداری مشهد در حوزه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اعلام کرد که مدیریت شهرداری مشهد با فاصله زیاد، در حوزه مقابله با کرونا از سایر شهرهای کشور جلوتر بوده است.

وی افزود: مردم از نظر اقتصادی و اجتماعی آسیب پذیر بودند، اما با شیوع کرونا آسیب پذیرتر شده‌اند، در حال حاضر با شهروندانی مواجه هستیم که درآمد خود را از دست داده‌اند بنابراین نمی‌توانیم بر تاثیر این موضوع روی عملکرد مدیریت شهری غافل شویم.

کلائی ادامه داد: برنامه های مرتبط با استقبال از بهار امسال نیز با همان شدت سال های گذشته انجام شد، با وجود این برنامه ها، حال مردم خوب نشد زیرا فشارهای اقتصادی، مردم را در وضعیت شکننده قرار داده است، لذا در این موقعیت هم باید به این موضوع توجه داشته باشیم و هم بار آسیب ناشی از این وضعیت را کاهش دهیم.

وی گفت: اگر می‌خواهیم پروژه‌های بزرگ را ادامه دهیم باید قدم های ریسک پذیرتر برداریم و از نظر اجتماعی نیز به دنبال بهتر کردن حال مردم باشیم و از ظرفیت هایی که در کلانشهر مشهد وجود دارد بیشتر استفاده کنیم.

شهردار مشهد افزود: در مجموع معتقدم که شهرداری مشهد در مقابله با کرونا نمره قبولی گرفته است، در ابتدا بحث توزیع بسته های معیشتی را در مشهد آغاز و دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف را پای کارآوردیم و در پی آن بیش از ۳۰۰ هزار بسته کمک معیشتی توزیع شد که از این تعداد ۶۵ هزار بسته سهم شهرداری مشهد بود.

وی ادامه داد: ٢٠٠ میلیارد ریال هزینه ضد عفونی در شهر شد، ٣٠٠ میلیارد ریال در حوزه کارگران فصلی و ساختمانی هزینه شد و از دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خرید تجهیزات مورد نیاز کادر درمانی حمایت کردیم.

کلائی گفت: مدیریت شهری در اجزای مختلف مقابله با کرونا مسوولیت پذیرانه عمل کرد و امیدواریم در پسا کرونا نیز موفق عمل کنیم.

وی افزود: بسیاری از کارهایی که انجام داده‌ایم تا قبل از اجرا باورپذیر نبود، مانند اقدامی که به سرعت برای استفاده مردم از طبیعت با عنوان "کوه پارک" در حال انجام است و تیر ماه افتتاح خواهد شد.

شهردار مشهد ادامه داد: کوه پارک از بوستان ملت و بیمارستان امام رضا (ع) ماندگارتر خواهد بود و به زندگی مردم کیفیتی می‌دهد که شاید تاکنون آن را تجربه نکردهاند.
وی گفت: آماده کردن ارتفاعات جنوبی برای استفاده مردم از طبیعت با همه هجمه‌ها و فشارها با سرعت مثال زدنی، نشان دهنده وجود انسجام در مدیریت شهری است.

کلائی افزود: پروژه تقاطع چند سطحی آزادگان که سه سطح آن تا پایان امسال به بهره‌برداری می رسد، تعریض پل پرتوی ظرف ۲۰ روز مشکلی که چند سال به آن توجهی نشده بود و سایر پروژه های عمرانی که با سرعت اجرا شد همه نشان دهنده آن است که کارنامه مدیریت شهری در سال جاری در پیشگاه مردم روشن و شفاف خواهد بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 426727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.