ایران و صربستان همکاری‌های شهری را گسترش می‌دهند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان و شهردار شهر بلگراد( پایتخت صربستان) نقش شهرها در پیشبرد همکاری‌های دو جانبه کشورها را بسیار مهم و بر گسترش همکاری شهری بین بلگراد و تهران تاکید کردند.

به گزارش ایمنا، رشید حسن پور امروز (دوشنبه ۱۲ خردادماه) در دیدار با زوران رادویچیچ، تحولات تاریخی روابط دو کشوررا افتخارآمیز دانست و گفت: دلایل زیادی برای توسعه روابط دوجانبه بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری صربستان وجود دارد.

سفیر کشورمان به افزایش همکاری بین شهرداری‌های دو کشور با توجه به وجود امکانات همکاری در سطوح مختلف اشاره کرد و افزود: شهرداری‌های تهران و بلگراد می‌توانند در بخش‌هایی همچون زیرساختی، گردشگری و فرهنگی، مبارزه با آلودگی هوا، محیط زیست و انرژی‌های سبز با یکدیگر همکاری و تبادل نظر داشته باشند.

شهردار بلگراد نیز در این دیدار با یادآوری پیروی دولت صربستان از سیاست خارجی متوازن که فرصت‌های زیادی را برای همکاری با همه طرف‌ها ایجاد کرده است، گفت: صربستان و ایران از فرصت استثنایی برای گسترش روابط برخوردار هستند.
رادویچیچ با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها می‌توانند در توسعه روابط بین کشورها نقش اساسی ایفا کنند، افزود: تجارب تهران در زمینه ساخت و گسترش مترو بسیار ارزنده است و باید از آن استفاده کرد.

وی گفت: بلگراد و تهران با توجه به داشتن مشکلات مشابه در بخش‌هایی همچون محیط زیست، می‌توانند در کنار یکدیگر در راستای حل این مشکل اقدام کرده و تجارب خود را در عملکردهای مثبت به ویژه در بخش زیرساختاری به اشتراک بگذارند.

طرفین در این دیدار با یادآوری امضای یادداشت تفاهم همکاری در سال ۲۰۱۶ بین شهرداری‌های تهران و بلگراد، بر گسترش هرچه بیشتر همکاری‌ها و تبادل هیات‌ها تاکید کردند.

منبع: ایرنا

کد خبر 426719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.