اولتیماتوم یک ماهه رئیس شورا به مدیران شهری خرم آباد

رئیس شورای شهر خرم آباد به دلیل بوجود آمدن مشکلات اساسی و جدی در حوزه شهری، فضای سبز و تنظیف برخی مناطق ۳ شهر، فرصتی یک ماهه را به مدیران شهری داد تا مشکلات را برطرف و اوضاع را سر و سامان دهند.

به گزارش ایمنا، علی ماکنعلی در یکصد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر اظهار کرد: عدم انجام برخی کارهای روزمره شهرداری در سطح شهر و وجود مشکل جدی در برخی حوزه‌ها موجب نارضایتی و گلایه شهروندان شده است.

وی افزود: یکی از این موارد، وجود مشکل جدی در حوزه درآمدی شهرداری است، هر چند تنها بحث مالی نیست بلکه کارکنان شهرداری نیز بدنبال کسب درآمد نیستند و در وصول مطالبات، تلاش جدی وجود ندارد.

رئیس شورای شهر خرم آباد تصریح کرد: در بحث ماده ۱۰۰ و ۱۷۷ شهرداری مطالبات زیادی از مردم و دستگاه‌های اجرایی دارد اما اقدام مطلوبی در جهت وصول آن تاکنون انجام نشده است.

وی با بیان اینکه وصول مطالبات باید بین سازمان‌ها تقسیم شده و همه در این اقدام فعال باشند، ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات عدم تکریم ارباب رجوع در مجموعه‌های شهرداری است که باید رفع شود.

ماکنعلی افزود: در حوزه تنظیف و فضای سبز شهر خرم آباد مشکل جدی وجود دارد، پیمانکاران به هیچیک از بندهای قرارداد عمل نمی‌کنند، فضای سبز نابود و زرد شده، پارک‌ها طراوت خود را از دست داده‌اند، جوی‌ها، نهرها و مخازن زباله به موقع تنظیف و شست و شو نمی‌شوند و بوی تعفن می‌دهند. خیابان‌های اصلی وضعیت مطلوبی ندارند و خیابان‌های فرعی وضعیتشان بدتر است.

وی تصریح کرد: پیمانکاران در قبال این کارها پول خود را می‌گیرند اما نظارت جدی از سوی شهرداری بر فعالیت و اقدامات آن‌ها انجام نمی‌شود. پیمانکار و ناظر باید پاسخگوی ضعف‌ها و مشکلات وظایفی خود باشند.

رئیس شورای شهر خرم آباد عنوان کرد: همین ضعف‌ها و مشکلات به وجود آمده باعث شده تا در فضای حقیقی و مجازی، نقل محافل باشیم و پاسخگوی مدیران ضعیف، ناکارآمد و ناتوان باشیم، لذا باید این مشکلات رفع شوند.

وی با بیان اینکه باید المان‌ها و مجسمه‌ها رنگ آمیزی شوند و طراوتی به شهر داده و از این رخوت خارج شوند، افزود: انتظار نداریم در این وضعیت بد اقتصادی پروژه بزرگی در سطح شهر آغاز شود اما باید حداقل شهری تمیز و زیبا و خدمات شایسته را به مردم ارائه دهیم.

ماکنعلی با بیان اینکه در صورت بی‌توجهی به سامان دادن مشکلات، شورا به وظیفه قانونی خود عمل خواهد کرد، گفت: هیچ عضوشورایی از هیچ مدیر ناکارآمدی حمایت نخواهد کرد، شهردار مختار است مدیران ضعیف را عزل و افراد توانمند را جهت ارائه خدمات جایگزین کند.

کد خبر 426706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.