مدیریت شهری باید بر مبنای شفافیت عمل کند

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین گفت: از اصول مدیریت صحیح و جلب اعتماد شهروندان، شفافیت است و نباید به بهانه‌های مختلف مانع دسترسی شهروندان به اطلاعات حوزه شهری باشیم.

به گزارش ایمنا، مصطفی صالحی با بیان اینکه نیاز اصلی امروز در مدیریت شهری مدیریت عالمانه و خردمندانه است، اظهار کرد: مدیریت خردمندانه به این معنا است که طرح‌های شهری باید براساس ظرفیت‌های محلی بومی و منطقه‌ای تدوین شده و مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: برخی از تصمیم‌گیری‌های مدیریت شهری بدون توجه به خواست‌ها و نیازهای اصلی شهر بوده که باعث بروز مشکلات و تنگناهایی در شهرها شده است و در رفع این معضلات نیاز به یک عزم جدی در دستگاه‌های مرتبط است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین افزود: شهرداری‌ها باید در تمام امور به نظرات و تصمیمات کارشناسی و فنی به خصوص در اجرای پروژه‌ها توجه کنند.

صالحی یکی از الزامات مدیریت خردمندانه را شفافیت در امور برشمرد و افزود: از اصول مدیریت صحیح و جلب اعتماد شهروندان، شفافیت است و نباید به بهانه‌های مختلف مانع دسترسی شهروندان به اطلاعات حوزه شهری باشیم، ما امروز نیاز اصلی را اعتماد مردم می‌دانیم و اگر اعتماد مردم را جلب کنیم باعث مشارکت شهروندان در مدیریت شهری خواهد شد.

وی وجود مدیریت درست و همدلی و همراهی اعضای شورای شهر در مدیریت شهری بویین زهرا مطلوب ارزیابی کرد و افزود: پروژه‌هایی که امروز در شهر بویین زهرا در حال اجرا است نشان از توجه به توسعه همه جانبه شهر بوئین‌زهرا در حوزه اقتصادی فرهنگی و اجتماعی است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین اظهار امیدواری کرد: این پروژه‌ها در آینده‌ای نزدیک برخی از مشکلات شهروندان و مردم بویین زهرا را رفع کند.

وی ادامه داد: شهرداری بویین زهرا در توسعه شهری و ارائه خدمات به مردم پیشتاز است و گام‌های بلندی را برداشته است شاخص‌های درآمدی شهرداری در سال ۹۸ و ۹۷ نشان می‌دهد که درآمدهای شهرداری به سوی ایجاد درآمد پایدار در حال حرکت است که زحمات و تلاش‌ها و فعالیت‌های شورای شهر شهردار و پرسنل شهرداری قابل تقدیر است.

کد خبر 426703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.