استقرار سیستم‌های اخذ عوارض شهرداری ارومیه در محل فرهنگسراها

شهردار ارومیه گفت: فرهنگسراها با بهره مندی از سیستم فیبر نوری و شبکه ارتباطات در بستر اینترنت می توانند به ارائه خدمات به شهروندان در مناطق کم برخوردار بپردازند.

به گزارش ایمنا، محمد حضرت‌پور در این باره اظهار کرد: یکی از محورهای افق ۱۴۰۴ ارومیه، تبدیل ارومیه به یک شهر فرهنگی با توسعه زیر ساخت‌های لازم چون ساخت فرهنگسراها برای تحقق این مهم است.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی چون دوره‌های زبان انگلیسی، روانشناسی و دوره‌های مبتنی بر فناوری ارتباطات و اطلاعات در فرهنگسراهای متعدد شهرداری ارومیه، افزود: فرهنگسراها با بهره مندی از سیستم فیبر نوری و شبکه ارتباطات در بستر اینترنت می‌توانند به ارائه خدمات به شهروندان در مناطق کم برخوردار بپردازند.

شهردار ارومیه استقرار سیستم‌های اخذ عوارض شهرداری در جهت وصول عوارض کسب و پیشه در محل فرهنگسراها را از برنامه‌های آتی شهرداری عنوان کرد و گفت: ۲۰ درصد از درآمدهای تحقق شده از محل وصول عوارض شهرداری برای توسعه و ارتقای کمی و کیفی سطح خدمات فرهنگسراها اختصاص می‌یابد که فرهنگسراها می‌توانند بر اساس بلوک بندی سطح شهر به ارائه خدمات در حوزه تعریف شده خود پرداخته و از مزایای این طرح بهره مند شوند.

وی با اشاره به کنترل ساخت و ساز شهری با محوریت محلات، اظهار کرد: شهروندان هر محله می‌بایست هرچه بیشتر با ارائه خدمات فرهنگسراهای اطرف خود آشنا شوند.

حضرت پور به عقد تفاهم نامه مشترک فی مابین شهرداری ارومیه و سپاه شهدای استان آذربایجان‌غربی اشاره و بیان کرد: شناسایی دانش آموزانی که در محلات مختلف شهر به سبب مشکلات مالی از تحصیل خود بازمانده‌اند را از بحث‌های محوری این تفاهم نامه است.

وی اجرای این تفاهم نامه با بهره گیری از ظرفیت سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه را مهم دانست و گفت: افتتاح تعداد ۴ مدرسه غیرانتفاعی برای برخورداری دانش‌آموزان شناسایی شده در اجرای این طرح است که این فرهنگسراها در زمینه شناسایی دقیق این دانش آموزان و برگزاری دوره‌های مختلف برای آنان نقش کلیدی دارد.

کد خبر 426701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.