۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
بیوگرافی فرهاد مجیدی + تصاویر

فرهادی مجیدی بازیکن و مربی تیم فوتبال استقلال تهران در سیزدهم خرداد ۱۳۵۵ متولد شد.

به گزارش ایمنا فرهاد مجیدی یکی از ستاره‌های اواخر دهه هفتاد فوتبال است که محبوبیت خاصی بین هواداران استقلال دارد.

بیوگرافی فرهاد مجیدی

فرهاد مجیدی قادیکلایی مشهور به فرهاد مجیدی ۱۳ خرداد ۱۳۵۵ متولد شد، وی از خانواده‌ای مازندرانی و قائم‌شهری است ولی متولد و ساکن تهران است. فرهاد یک برادر و ۲ خواهر دارد و به غیر از خود، برادرش فرزاد نیز به فوتبال روی آورد. وی از کودکی عاشق فوتبال بود و فعالیت خود را از تیم‌های پایه آغاز کرد. فرهاد مجیدی دوران فوتبال خود را با تیم فوتبال صنایع پارچین که محل زندگی خود و کار پدرش در آنجا بود شروع کرد.

نخستین تیم رسمی که فرهاد مجیدی در آن بازی کرد، تیم جوانان کشاورز بود. او بعد از مدتی بازی در این تیم به جوانان بهمن پیوست. پس از گذشت مدت زمان کوتاهی به طور قرضی برای بازی در مسابقات استانی به تیم پارچین بازگشت. بعد از ۸ ماه حضور قرضی در تیم پارچین تیم بهمن بار دیگر خواستار او شود و دوباره به این تیم بازگشت.

فرهاد مجیدی

مجیدی در ۲ فصل حضور خود در بهمن کرج ۷ گل برای این تیم به ثمر رساند. در تیر ماه سال ۷۶ مجیدی که تنها ۲۰ سال داشت مورد توجه تیم استقلال تهران قرار گرفت و از تیم بهمن به استقلال تهران پیوست.

فرهاد مجیدی در استقلال

فرهاد مجیدی پس از درخشش در تیم بزرگسالان بهمن در سال ۱۳۷۶ به استقلال تهران پیوست و به یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین بازیکنان آن زمان استقلال تبدیل شد.

فرهاد مجیدی در راپید وین اتریش

فرهاد مجیدی در نیم فصل دوم مسابقات لیگ اتریش در ۱۲ مسابقه برای تیم راپید وین به میدان رفت و ۲ گل به ثمر رساند. این در حالی بود که او در ۳ مسابقه حضور ۹۰ دقیقه‌ای داشت. مجیدی با پایان فصل ۲۰۰۰–۱۹۹۹ لیگ اتریش بار دیگر به استقلال برگشت.

بازگشت فرهاد مجیدی به استقلال تهران

در سال ۱۳۷۹ و پس از بازگشت از اتریش مجیدی در ۶ بازی برای استقلال به میدان رفت و پس از مدت کوتاهی با پیشنهاد الوصل راهی کشور امارات شد.

فرهاد مجیدی

فرهاد مجیدی در امارات

فرهاد مجیدی ۵/۵ فصل در الوصل امارات بود و سپس به صورت قرضی به تیم العین امارات پیوست تا این تیم را در لیگ قهرمانان آسیا همراهی کند.

وی در نیم فصل دوم ۲۰۰۶–۲۰۰۵ به صورت قرضی با قراردادی چهارماهه از الوصل به الاهلی امارات پیوست.

مجیدی در خرداد سال ۸۵ با قراردادی ۲ ساله به تیم النصر امارات پیوست و در تابستان سال ۸۶ برای سومین بار به استقلال بازگشت.

او در پایان نیم فصل ۹۱–۹۰ لیگ ایران با قراردادی چهارماهه به تیم الغرافه قطر پیوست.

خداحافظی فرهاد مجیدی

فرهاد مجیدی پس از جدایی از الغرافه قطر و به رغم پیشنهادهایی که از باشگاه راه آهن، مس کرمان، ذوب آهن، پرسپولیس، ملوان و تراکتورسازی داشت، در ۷ مهر ۱۳۹۱ با انتشار نامه‌ای، خداحافظی خود با دنیای فوتبال را اعلام کرد.

فرهاد مجیدی

اما ۸۱ روز پس از خداحافظی از فوتبال، در بامداد ۲۸ آذر ۱۳۹۱ با قراردادی یک سال و نیمه بار دیگر به استقلال پیوست. و سرانجام در تاریخ ۷٫۸٫۹۲ هجری شمسی در بازی استقلال مقابل مس کرمان در دقیقه ۸۸ بازی بعد از تعویض با نیکبخت واحدی به آغوش امیر قلعه نویی رفت و پس از دور افتخاری و بوسیدن چهار گوش مستطیل سبز رسماً با بازیگری فوتبال خداحافظی کرد و او پس از خداحافظی در کلاس‌های مربیگری درجه C در انگلستان شرکت کرد.

مربی‌گری فرهاد مجیدی

بعد از پایان دوران بازیگری مجیدی در چند نوبت مختلف شایعاتی مبنی بر حضور وی بر روی نیمکت استقلال به عنوان مربی یا سرمربی به گوش رسید.

سرانجام در نیم‌فصل ۹۸–۱۳۹۷ وی به عنوان مربی تیم استقلال برگزیده شد تا بعد از سال‌ها دوری از استقلال این بار به عنوان مربی به این تیم بپیوندد. در ادامه فصل و به دنبال نتایج ضعیف، شفر از کار برکنار شد و فرهاد مجیدی روز نهم اردیبهشت ۱۳۹۸ به عنوان سرمربی موقت تا پایان فصل برگزیده شد تا وی به سرعت نخستین تجربه مربی‌گری‌اش را آغاز کند.

فرهاد مجیدی

فرهاد مجیدی در تیم ملی امید

فرهاد مجیدی در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ از جانب مهدی تاج، رئیس وقت فدراسیون فوتبال به عنوان سرمربی تیم ملی امید معرفی شد. اما در نهایت بخاطر اختلاف با حمید استیلی در ۱۱ مهر ۹۸ استعفا داد سپس فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال، جانشین آندره‌آ استراماچونی شد.

پس از اینکه مذاکرات باشگاه استقلال با استراماچونی برای بازگشت او بی‌نتیجه ماند، مدیران باشگاه سراغ دی بیاسی دیگر مربی ایتالیایی رفتند و حتی با او نیز به توافق رسیدند. مسئولان استقلال در نهایت به این نتیجه رسیدند که در حال حاضر گزینه خارجی نمی‌تواند به این تیم کمک کند و به همین دلیل دوباره سراغ گزینه داخلی رفتند که گزینه نخست فرهاد مجیدی بود.

اگر چه مجیدی از هدایت استقلال انصراف داده بود، اما مسئولان باشگاه بار دیگر با او مذاکره کرده و طبق توافقات قبلی از او خواستند که سرمربی استقلال شود.

ازدواج و طلاق فرهاد مجیدی

فرهاد مجیدی دو بار ازدواج کرده که یکی از آن‌ها ناموفق بوده است.

همسر فرهاد مجیدی

در حال حاضر فرناز مؤمنی همسر فرهاد مجیدی است.

فرزندان فرهاد مجیدی

فرهاد مجیدی و فرناز مؤمنی دو فرزند به نام‌های تیام و امیر بردیا دارند.

فرهاد مجیدی

افتخارات فرهاد مجیدی

باشگاهی

  • کسب عنوان قهرمانی در جام آزادگان ۷۶ – ۷۷ به همراه تیم استقلال تهران
  • عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۰۲ – ۲۰۰۳ به همراه تیم العین امارات
  • کسب عنوان قهرمانی در لیگ امارات ۲۰۰۶ – ۲۰۰۷ به همراه تیم الاهلی
  • کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی ۸۶ – ۸۷ به همراه تیم استقلال تهران
  • قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۸۷ – ۸۸ به همراه تیم استقلال تهران
  • کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی قطر ۲۰۱۱ – ۲۰۱۲ به همراه تیم الغرافه قطر
  • کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۹۱ – ۹۲ به همراه تیم استقلال تهران

ملی

  • قهرمانی در مسابقات فوتبال غرب آسیا ۲۰۰۴

فردی

  • برترین گلزن تاریخ لیگ آسیا در جمع بازیکنان ایرانی: فرهاد مجیدی با به ثمر رساند ۲۳ گل در ادوار مختلف مسابقات جام باشگاه‌های آسیا هم‌اکنون رکورد دار بهترین گلزن ایرانی در این مسابقات است.
  • نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن آسیا در سال ۲۰۱۰: کنفدراسیون فوتبال آسیا نام وی را به عنوان یکی از نامزدهای بهترین بازیکن سال ۲۰۱۰ در لیست اولیه خود قرار داد.
  • تنها بازیکن فوتبال ایرانی دارای عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا ۰۳-۲۰۰۲ به همراه العین
  • دومین گلزن برتر تاریخ باشگاه استقلال تهران: فرهاد مجیدی با ۹۳ گلی که برای استقلال به ثمر رسانده‌است دومین گلزن برتر تاریخ این باشگاه به‌شمار می‌رود.

کد خبر 426688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.