حمایت مالی هنرمندان آمریکایی از اعتراضات ضد نژادپرستی

برخی هنرمندان آمریکایی برای حمایت از تظاهرات ضد نژادپرستی در این کشور به "صندوق آزادی مینه‌سوتا" کمک مالی کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از ورایتی، اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا که از چندی پیش به صورت پراکنده آغاز شده بود با کشته شدن جورج فلوید سیاهپوست زیر فشار زانوی یک افسر پلیس سفیدپوست در شهر مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتا اوج گرفت. فلوید به این دلیل که افسر پلیس او را بر زمین زده بود و با زانو بر گردنش فشار می‌آورد، نتوانست نفس بکشد و کشته شد. او در ویدئویی که از این لحظه منتشر شده بارها به افسر پلیس می‌گوید که نمی‌تواند نفس بکشد.

این افسر پلیس به جرم قتل درجه سوم چند روز بعد دستگیر شد. سه افسر پلیس دیگری که شاهد این قتل بودند نیز اخراج شدند.

در همین رابطه بسیاری از مردم در فضای مجازی آغاز به کمک به "صندوق آزادی مینه‌سوتا" کردند. این صندوق به معترضانی که در جریان اعتراضات بازداشت شده‌اند برای آزادی و در اختیار قرار دادن وثیقه کمک خواهد کرد.

پس از توییت جنجالی دونالد ترامپ درباره این اعتراضات در روز جمعه، کریسی تیگن فعال صنعت مد و لباس آمریکایی اعلام کرد که ۱۰۰ هزار دلار به این صندوق کمک می‌کند و سپس این مبلغ را تا ۲۰۰ هزار دلار افزایش داد. همچنین برادران سفدی از فیلمسازان مستقل آمریکا و ست روگن بازیگر کانادایی نیز اعلام کرده‌اند که به این صندوق کمک مالی خواهند کرد.

در ادامه استیو کارل، بن شوارتز و دون چیدل نیز به صندوق آزادی مینه‌سوتا کمک کردند. موسیقیدانانی همچون هری استایل، کلانی و ناس نیز به این جنبش پیوستند و مبالغی به حساب صندوق واریز کردند. جدا از این اسامی بسیاری از هنرمندان دیگر در حمایت از اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا مبالغی برای کمک به این صندوق در نظر گرفتند.

کد خبر 426684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.